pesten van directie of niet

xena

Re: pesten van directie of niet

#16 , 06 feb 2012 05:51

en waar moet ik daar voor zijn ?
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6550" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan eenvoudig je klacht per email sturen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jean-marc
Topic Starter

#17 , 06 feb 2012 12:28

heb net een mail gestuurd .
bedankt voor de info

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 feb 2012 18:48

Hier een kijken voor het adres in uw regio
http://www.meta.fgov.be/detailA_Z.aspx?id=916" onclick="window.open(this.href);return false;
of via de vakbond
oeps al op geantwoord.

Reclame

jean-marc
Topic Starter

#19 , 07 feb 2012 12:51

blijkbaar zouden zij mij ook niet kunnen helpen .
heb er een mail van terug gekregen .
wat nu

xena

#20 , 07 feb 2012 15:14

blijkbaar zouden zij mij ook niet kunnen helpen .
heb er een mail van terug gekregen .
wat nu
als noch de arbeidsgeneesheer noch tww iets ondernemen is de kans groot dat je klacht (juridisch)ongegrond is ; en dan heb je de keuze hierin berusten of ander werk
er is nog een derde keuze geef u op bij de volgende sociale verkiezingen en werk u in bij de vakbond
en doe dan zoals ik klop van tijd met de vuist op tafel

jean-marc
Topic Starter

#21 , 12 feb 2012 22:48

de arbeidsgeneesheer zegt dat ze niet kan en mag doen ?
en de vertrouwenspersoon zou te dicht bij de derectie staan.
dan word mijn kans op het werk al veel kleiner he .
nu ben ik aan het mailen met die link die hier boven staat en zij zeggen dat ze ook niets kunnen doen .
maar we zullen zien hoe en wat het word .
anders kan ik niet anders denk ik dan naar de arbeidsrechtbank te stappen .
of heb ik het mis ?

gilops

#22 , 13 feb 2012 07:17

Uit uw verhaal heb ik de indruk dat U daar een kleine garnaal bent ( zoals de meeste gewone mensen ) in een groot kippenhok en dat de "sociale drukkingsgroepen" zelf zich schuldig maken aan favoritisme door bepaalde mensen voort te trekken bvb voor nachtdienst. Dat wordt ook bereikt door bij de bazen te lobbyen om aan andere arbeiders, die niet goed gekend zijn bij de vakbondstop, zomaar slechte toe te kennen.
De analogie met het aanspreken van lokale politiekers ( CD&V - ACW - PS - SP-A - ABVV ) om plots heel sterk te stijgen in de voorrangspositie op de lijst voor een sociale woning of een plaats in een rustoord is gekend en veroorzaakt heelwat wrevel bij kleine mensen die hierdoor nooit aan de bak komen.
Moraal : het zijn niet altijd enkel en alleen de bazen maar de drukkingsgroepen zelf die het eerlijke spel verzieken tot onvrede van velen.

xena

#23 , 13 feb 2012 13:12

Uit uw verhaal heb ik de indruk dat U daar een kleine garnaal bent ( zoals de meeste gewone mensen ) in een groot kippenhok en dat de "sociale drukkingsgroepen" zelf zich schuldig maken aan favoritisme door bepaalde mensen voort te trekken bvb voor nachtdienst. Dat wordt ook bereikt door bij de bazen te lobbyen om aan andere arbeiders, die niet goed gekend zijn bij de vakbondstop, zomaar slechte toe te kennen.
De analogie met het aanspreken van lokale politiekers ( CD&V - ACW - PS - SP-A - ABVV ) om plots heel sterk te stijgen in de voorrangspositie op de lijst voor een sociale woning of een plaats in een rustoord is gekend en veroorzaakt heelwat wrevel bij kleine mensen die hierdoor nooit aan de bak komen.
Moraal : het zijn niet altijd enkel en alleen de bazen maar de drukkingsgroepen zelf die het eerlijke spel verzieken tot onvrede van velen.

dus als iemand zijn zoon aan werk helpt in het bedrijf waar hij werkt is dat een pester volgens u

gilops

#24 , 13 feb 2012 15:39

als iemand zijn zoon aan werk helpt in het bedrijf waar hij werkt is dat een pester volgens u
Dat heb ik niet gezegd.
Ik ben de broer van een broer wiens baas-1 zo vriendelijk was een gerehabiliteerde drugsverslaafde aan het werk te stellen.
Ik ben de broer van een zus-2 die directrice was van een "katholieke" lagere school en waar een gerehabiliteerde psychiatrische patient aan de slag kon als klusjesman, door een eenzijdige beslissing van de beheerraad, los van mijn zus.
Ikzelf-3 woon nog steeds op hetzelfde adres, maar zowel ik als mijn zwangere vrouw-4, werd fysisch aangevallen op de stoep door de buurvrouw die soms dagenlang van de aardbol verdween omdat ze blijkbaar werd opgenomen in een ziekenhuis voor een of andere behandeling.
Mijn oudste zus-5 werd op een dag directrice van een rustoord en ze stelde vast dat de OCMW-ontvanger dagelijks op kosten van de bejaarden zijn fles sterke drank "gratis" ging halen bij een lokale levensmiddelen-leverancier van het rustoord. De zus van de OCMW-voorzitter was er verpleegster maar die zag je er bijna nooit : die was meestal ziek en die bleef thuis. Een oudere katholieke zuster deed de stervensbegeleiding en telkens verdwenen juwelen na haar bezoek.
= = = = wie heeft het meeste hulp gehad tot nu toe ?
baas-1 is vermoord door de drugsverslaafde.
zus-2 kreeg constant telefoons van de stalkende werkman, werd gevolgd te voet en per wagen en haar autobanden werden stukgestoken. Ze verhuisde in alle discretie van adres en ook dat hielp niet. De werkman werd weer opgenomen nadat de postbode van De Post meermaals kloeg over het constante vreemde gedrag van de man in de straat als hij brieven in de brievenbus van mijn zus moest posten.
Ikzelf-3 kreeg van onze buurvrouw een emmer water over mijn hoofd op de stoep van mijn straat en werd een andere keer zeer aggressief aangevallen door de buurvouw met 5 dagen werkonbekwaamheid.
Mijn vrouw-4 kreeg eveneens een emmer water over haar hoofd terwijl ze zwanger was. Het portier van het voertuig van mijn vrouw werd meermaals opengetrokken door deze buurvrouw.
Deze intussen ex-buurvrouw wordt tot op vandaag door heel het systeem en door de burgemeester verzorgd met aandacht, huisvesting en juridische bijstand.
Ze is er ook de oorzaak van dat onze overburen vroeger verhuisd zijn wegens haar pesterijen.
En om het verhaal geheel te maken : deze ex-buurvrouw nam een advocaat toen haar eigen wangedrag de spuitgaten uitliep.
En wie was deze advocaat ? : de burgemeester "himself"' van onze stad !
Op een dag werd mijn zus-5 als directrice ontslagen uit het rustoord omdat ze een bepaald diploma niet had. Ze pastte niet in het "ACW-systeem".
= = =
Dus als iemand zijn zoon of dochter aan het werk helpt is dat geen probleem.
Maar dat is geen reden om zich te moeien in een discussie over wangedrag van ongeschikte leidinggevende personen die de arbeidsvoorwaarden van gewone "neutrale" burgers negatief beinvloeden.
Het is wel een dubbel wansmakelijk probleem als een vader of moeder een systeem zou benaderen en aanzetten tot bedrog zodat zoon of dochter een positie zou kunnen bekomen ipv van een ander.
Laatst gewijzigd door gilops op 14 feb 2012 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker21

#25 , 13 feb 2012 16:38

er is nog een derde keuze geef u op bij de volgende sociale verkiezingen en werk u in bij de vakbond
Xena, je beseft toch wat voor een slechte reclame je nu maakt voor de vakbonden? Gevaar op ontslag? Zorg gauw dat je een vakbondspostje te pakken krijgt en je bent beschermd en kan met je vuist op tafel kloppen! Als dat de eerste motivatie van vakbondsafgevaardigden is, sta me dan toe daar ernstige bedenkingen bij te hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#26 , 14 feb 2012 06:42

Xena, je beseft toch wat voor een slechte reclame je nu maakt voor de vakbonden? Gevaar op ontslag? Zorg gauw dat je een vakbondspostje te pakken krijgt en je bent beschermd en kan met je vuist op tafel kloppen! Als dat de eerste motivatie van vakbondsafgevaardigden is, sta me dan toe daar ernstige bedenkingen bij te hebben.
hier ga ik eens hartelijk mee lachen

jean-marc
Topic Starter

#27 , 14 feb 2012 11:02

nee maar ergens heb je wel een punt .
als je dan beschermd bent dan kan en mag je wel meer .
maar heel de dag het zelfde moeten zeggen en die komt met dit en die komt met dat probleem zie ik minder zitten .

Gebruiker21

#28 , 14 feb 2012 11:30

Men zou beter hartelijk lachen met de vakbonden. De laatste tijd komen ze niet zo fraai in het nieuws... En als ik uw reply las, lijkt het niet enkel de top te zijn die ethiek niet echt hoog in het vaandel draagt. Dat u hiermee moet lachen, is al even bedenkelijk...

Maar kom, ik ben niet aangesloten bij een vakbond, dus ik ga er me niet te druk in maken (hoewel de vakbonden ook zaken kapot maken voor mij).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jean-marc
Topic Starter

#29 , 14 feb 2012 13:27

Men zou beter hartelijk lachen met de vakbonden. De laatste tijd komen ze niet zo fraai in het nieuws... En als ik uw reply las, lijkt het niet enkel de top te zijn die ethiek niet echt hoog in het vaandel draagt. Dat u hiermee moet lachen, is al even bedenkelijk...

Maar kom, ik ben niet aangesloten bij een vakbond, dus ik ga er me niet te druk in maken (hoewel de vakbonden ook zaken kapot maken voor mij).
das ook de rede waarom je alleen maar negatief over de vakbond bent he ?

xena

#30 , 14 feb 2012 13:33

luister even ;
ik ben een niet verkozen bestuurslid en heb dus niet de ontslagbescherming dan degene die verkozen zijn
desondanks tel ik voor minstens 10 wat betreft op tafel kloppen

en vertel eens hoe zou het eruit zien als er geen vakbond en geen vakbondsvertegenwoordigers zouden zijn met ontslagbeschering .

Terug naar “Andere”