klacht laten intrekken

marjanneke
Topic Starter

klacht laten intrekken

#1 , 14 feb 2012 20:31

in de straat van mijn ouders staat een afvalcontainer die gebruikt wordt door en afbraakfirma. de eigenaar woont ook in dezelfde straat.
dit weekend heeft mijn man in deze container een doos met afval gegooid (net zoals we al zoveel mensen hebben zien doen, dus zagen er geen kwaad in). de eignaar heeft dit gezien, heeft onze nummerplaat genoteerd en is naar de politie gegaan voor een klacht. bij nader inzicht had hij door dat het om familie van de buren ging, is gaan praten en we hebben dit onderling kunnen regelen. Vandaag is de eigenaar terug naar de politie gegaan om zijn klacht in te trekken maar de politie zei dat dit niet mogelijk is.
Wat nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 feb 2012 23:34

Een milieumisdrijf/sluikstorten is geen klachtmisdrijf.
Het is het parket dat hierover beslist.
U zal door politie gehoord worden over de feiten.
Container ...wat zat er in de doos?

Creatief

#3 , 15 feb 2012 15:51

Ben van dezelfde mening als Franciscus.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2012 09:15

Dit weekend heeft mijn man in deze container een doos met afval gegooid (net zoals we al zoveel mensen hebben zien doen, dus zagen er geen kwaad in).
Hoe kan je daar nu "geen kwaad in zien"? Er al even aan gedacht dat die container mogelijk enkel voor bouwafval bestemd is, en dat er extra kosten voor de huurder van de container bijkomen als er "gewoon afval" bij gegooid wordt? Of dat het om die reden plots onmogelijk wordt om de inhoud van de container nog te verwerken zoals gepland was?

Bovendien "steelt" u afvalruimte van de eigenaar / huurder van de container. U zou toch ook niet wensen dat uw buren hun restafval bij u in de door u betaalde afvalzakken komen steken, niet? Of zou u daar ook "geen kwaad in zien"? Blijkbaar is bij sommigen het besef wat maatschappelijk aanvaardbaar is en wat niet, toch wel redelijk ver weg... Nog een geluk dat er voor die mensen wetgeving bestaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”