Beste,
Is er iemand die mij kan vertellen of het juridisch mogelijk is om op de grond waar mijn moeder nu woont (tevens 50% ook mijn eigendom doordat vader gestorven is) een extra huis achter in de tuin bij te bouwen.
Ik weet wel dat je je moet houden aan de bouwlijn en bouwoppervlakte, maar misschien is hier toch iets wat ik over het hoofd zie. Mij lijkt het de moeite niet waard om naar de stedelijke diensten te gaan, daar het antwoord naar mijn gevoel een njet zal worden.
Echter hier toch even de vraag.
De grond waar het huis van mijn moeder op staat is 27m breed en 50m diep. Doordat mijn vader is gestorven enkel jaren terug en mijn moeder het huis net iets te groot vindt, maar er toch te graag woont, zou ze graag vanachter in de tuin een huisje laten optrekken voor haar. Wij zouden dan mijn ouderlijke woning betrekken met de kids.
Ergens had ik al gelezen dat het misschien mogelijk is om te verkavelen? alhoewel me dit voor ons niet echt toepasbaar lijkt, daar de eventuele woning achter in de tuin komt. Ook las ik ergens dat men op de stedelijke dienst njet zegt tegen woningen die inkijk hebben bij elkaar (dacht dat dit ook te maken had met verkaveling) maar van eventuele inkijk is geen sprake, daar we de bestaande haag kunnen laten groeien zodat de tuinen even groot worden doordat deze mooi op het midden staat.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk en weet er iemand een positief antwoord, al twijfel ik...
mvg
TDL