Seponering

denevda
Topic Starter

Seponering

#1 , 20 feb 2012 10:57

Persoon A legt een klacht neer tegen persoon B. Persoon B wordt gehoord alsook x-aantal andere getuigen. Wordt persoon B ingelicht wanneer de zaak geseponeerd wordt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2012 18:43

Persoon A kan zich als slachtoffer laten registreren en zal dan in kennis worden gesteld.
Klacht? waarover gingen de feiten .... klacht = klachtmisdrijf of is het een ander soort feit (aangifte).
Persoon B wordt meestal niet in kennis gesteld.

denevda
Topic Starter

#3 , 20 feb 2012 18:51

De aangifte ging over zedenfeiten.

Reclame

denevda
Topic Starter

#4 , 20 feb 2012 19:06

Wordt persoon A ingelicht over de reden (enkel leugens) ?
Hoe kan persoon B dit te weten komen, vb. voor tegenaangifte wegens laster en eerroof ?

Franciscus

#5 , 20 feb 2012 19:16

Brief aan parket sturen met vraag hoever de zaak staat.

killerboy

#6 , 20 feb 2012 23:32

Even uit persoonlijke ervaring praten.
werd in 2004 en 2009 ook aangeklaagd wegens zedenfeiten op minderjarige.
In 2007 vernam ik notabene van de persoon die me aangeklaagd had dat zaak uit 2004 geseponeerd zou zijn. (hiervan werd ik niet in kennis gesteld en telkens mijn advokaat om info vroeg kreeg hij als antwoord dat zaak nog lopende was)
In 2009 diende ze dus doodleuk nieuwe aanklacht in.
Uiteindelijk kwam de nieuwe aanklacht in maart 2011 voor rechtbank , en gezien de tegenstrijdige verklaringen van deze persoon werd ik volledig vrijgesproken.
Enkele maanden later krijg ik van griffie ook verzoek om de inbeslaggenomen goederen uit 2004 te komen ophalen. Daar pas ben ik dus te weten gekomen dat die aanklacht reeds in april 2007 geseponeerd was. Dus idd 4 jaar na seponering ben ik toevallig te weten gekomen dat zaak al lang geseponeerd was.

Franciscus

#7 , 21 feb 2012 16:42

Blijkbaar heeft uw advocaat zijn werk niet gedaan Als uw vraag van na 2007 dateerde.

Gebruiker21

#8 , 20 mar 2012 13:17

@killerboy, nu ik dit lees, stel ik voor dat je misschien best het contact verbreekt met die vriend die "dames uit Italië" onderdak en vervoer aanbiedt naar een bepaalde "bar" (zie uw andere vraag hier op het forum). Als je al enkele zedenklachten tegen je lopen hebt gehad, is het voor je eigen toekomst misschien niet zo positief als je ook gelinkt wordt aan iemand zoals je die omschrijft in je andere draadje. Als je problemen kan vermijden die je op kilometers afstand ziet aankomen, waarom zou je dit dan niet doen? Just my two cents...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#9 , 20 mar 2012 14:05

Wordt geklasseerd onder vrouwen en mensenhandel.
Als daar een link is tss die persoon en vraagsteller vb ook via GSM en die persoon staat onder toezicht dan ziet het er nu al niet goed uit.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”