Wat is het opvoedende aspect van een leerling waarvoor je verantwoordelijk te verplichten zijn boekentas te laten onderzoeken, medeleerlingen te vragen hem te verlinken of hem met machtsmisbaar verplichten wachtwoorden af te geven? U schetst een maatschappijbeeld waar ik geen deel van wens uit te maken, bruin staat me niet echt....
Ik weet niet of je ooit een kind hebt opgevoegd, maar het onderzoeken van een tas als er iets gestolen is, het navragen wat er gebeurd is, en het nakijken van het internet gedrag, is niet iets wat geen deel uitmaakt van de opvoeding, maar juist wel.
Een school is een mini-samenleving waar wordt opgevoed, en waar advocaten en politie geen deel van uitmaken, de leerkrachten zijn de politie en de directrice is de baas. Zoniet kan dat niet functioneren en moeten de moeders zelf hun kinderen maar opvoeden. En ik denk dat de ouders in dit geval precies hetzelfde hadden moeten doen als die directrice. Dus in dit geval (facebook navragen, studenten navragen) zie ik geen probleem. Mijn gedacht.