Huurvergoeding

home
Topic Starter

Huurvergoeding

#1 , 21 feb 2012 16:00

Mijn man heeft mij enkele maanden geleden verlaten,volgende week verhuis ik naar een huurwoning.Hij trekt terug in onze huidige woning.Zijn nu ondertussen feitelijk gescheiden.Mijn man eist nu een woonvergoeding vanaf de eerste dag dat hij hier is vertrokken.Dit is wettelijk?. Ik probeer nog steeds tot een EOT te komen maar het wordt steeds moeilijker.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
v950511

#2 , 21 feb 2012 18:56

De woonstvergoeding is verschuldigd vanaf het moment dat de echtscheidingseis werd ingesteld (vanaf de eerste eis echtscheiding). Deze datum wordt bij de vereffening-verdeling de vereffeningsdatum geheten. Niet vanaf de feitelijke scheiding. In de praktijk vindt de betaling plaats op het ogenblik van de verheffening-verdeling zelf en wordt er dus vooruit en tijdens de onverdeeldheid niet betaald.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2012 22:40

Zijn er door de vrederechter voorlopige maatregelen genomen.
Woonstvergoeding omdat u in de woning verbleef. Van wie is de woning?

Reclame

home
Topic Starter

#4 , 29 feb 2012 20:28

De woning is van ons beide,hij heeft 6 maanden geleden de woning verlaten.we zijn nog steeds aan de onderhandelingen bezig om tot een eot te geraken,dus nog steeds niks op papier bij notaris.nu eist hij een bepaalde som per dag vanaf de eerste dag dat hij onze woning heeft verlaten.Hij had gerust nog tot op vandaag in onze woning kunnen blijven,heeft dat niet gedaan en gaat mij hiervoor nu wel een som aanrekenen.Kan dit zomaar ???Wij zijn niet bij een vrederechter geweest enkel een notaris.

lucgescheiden

#5 , 01 mar 2012 12:48

Uw man kan eisen wat hij wilt. Of dat dergelijke eis wordt toegekend hangt van de wet af.
Zoals hierboven reeds werd aangehaald is zijn eis slechts gewettigd; vanaf het indienen van de scheidingsesi.

Er bestaat zoiets als wederzijdse hulpverplichting tussen gehuwden.
Van hieruit zou een iets wat rechtvaardige rechter rekening dienen te houden met de vrijwillige verlating.

Mijn inziens nog steeds te vergelijken met je wagen achter te laten op een betaalparking, om
vervolgens van de parkingeigenaar een vergoeding te eisen, daar deze hiermede de kans werd geboden tot gebruik.
Waar dit uiteraard niet de intentie iwas en is van de parkingeigenaar, en hij tegen zijn zin voor voldongen feiten werd geplaatst...

Afhankelijk mans goodwill, alsook uw eigen inkomen; bij politie klacht gaan neerleggen wegens gezinsverlating.
Handige documenten voor Personenrecht

home
Topic Starter

#6 , 03 mar 2012 16:55

Hij noemt het nu Derving van comfort,en de volgens de notaris mag hij dit eisen vanaf de eerste dag dat hij mij heeft verlaten !!!! gaat mij veel geld kosten als dit waar is !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 mar 2012 17:35

Waar is uw echtgenoot, ingeschreven? Nog altijd in de gezamenlijke woning of heeft hij zijn adres veranderd?
(tussen haakjes ....van het ogenblik dat U daar niet meer woont maar hij wel is hij de bezettingsvergoeding verschuldigd sluit haakje)

home
Topic Starter

#8 , 03 mar 2012 18:20

Na twee dagen heeft hij zijn adres bij zijn ouders gezet.ik ben in onze woning blijven wonen volgens notaris was dit ook het beste.had ik dat toen geweten was ik beter ook vertrokken.

home
Topic Starter

#9 , 05 mar 2012 17:25

Derving van comfort noemt hij het

v950511

#10 , 05 mar 2012 17:40

Nogmaals : Het RECHT OP WOONSTVERGOEDING GAAT IN VANAF HET MOMENT EEN VAN DE PARTNERS DE ECHTSCHEIDING AANVRAAGT.
Ook als je een overeenkomst bereikt in een EOT (met vermelding van woonstvergoeding), gaat het recht op deze vergoeding in vanaf het moment dat de EOT wordt ingediend. (DAT IS DE WET).

Terug naar “Echtscheiding”