Ik kan er niet aan doen, maar ik moet het even kwijt. Bovenstaand zinnetje doet me alle kleuren uitslaan. Ik heb zelf 2 jaar in een interimkantoor gewerkt en genoeg mensen gezien die geen zin hadden om te werken. Dit ook botweg toegeven en bovendien geen greintje schaamte hebben. Achteraf zijn dat degene die nog het lef hebben om te zeggen dat ze geen werk "vinden".
Ik kan er niet aan doen, maar ik erger mij hier echt mateloos aan. Voor alle duidelijkheid, ik heb het specifiek op de jongere generatie. Dat een werknemer van bv. 45 á 50 moeilijk een job kan vinden besef ik ook. Heb ik jammer genoeg vaak genoeg meegemaakt. Bedrijven die competente mensen niet willen aannemen vanwege hun leeftijd. Ik stoor mij vnl. aan de jongeren die zogezegd geen werk vinden. Ben zelf 26 en heb nog nooit gebruik gemaakt van onze sociale "hangmat". Ik heb zelf alle jobs aangenomen die mij werden aangeboden. En nu combineer een goede voltijdse job met weekendwerk én volg een universitaire studie in avondonderwijs.
My two cents. Het moest er echt uit. (na het lezen van een "oh nee ik raak mijn uitkering kwijt, op wat kan ik nog aanspraak maken-topic")