Non-compete en confidentialiteit voor MBA studenten

MarkV
Topic Starter

Non-compete en confidentialiteit voor MBA studenten

#1 , 05 mar 2012 18:28

Hallo,

ik begin vrijdag samen te werken met enkele MBA studenten rond de marketing van mijn bedrijf. Deze studenten doen dit in het kader van hun opleiding. Kan ik hen vragen om een non-compete en confidentialiteitscontract te tekenen. Ik zou dit willen doen omdat ik ze toegang zou willen geven tot alle informatie die voorhanden is. Ze worden voor deze opdracht niet betaald.

Is dit mogelijk en nadien afdwingbaar?

Alvast bedankt voor alle reacties!
Laatst gewijzigd door MarkV op 05 mar 2012 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2012 18:31

En wat is de overeenkomst met hun onderwijsinstelling?

MarkV
Topic Starter

#3 , 05 mar 2012 18:34

Hoe bedoelt u? Ik heb niet echt zicht op de overeenkomst die zij zouden hebben met hun onderwijsinstelling. Voor zover ik weet zijn zij gewone studenten.

Reclame

tombe

#4 , 06 mar 2012 01:12

Als het in het kader van de opleiding is, zorgt de onderwijsinstelling normaal voor deze contracten (die dan inderdaad afdwingbaar zijn). U krijgt dan een kopie.

MarkV
Topic Starter

#5 , 08 mar 2012 07:55

OK bedankt voor uw antwoorden! Ik zal dus eens informeren bij hun professor maar ik vrees dat wat dat betreft niet direct een contract gemaakt zal zijn. Kan ik hen vragen een NDA te ondertekenen?

Terug naar “Handelspraktijken”