#7 , 31 mar 2012 15:41
ik heb een soort zelfde probleem, ik zou volgens mijn contract ook een firma wagen moeten krijgen, enkele dagen na startdatum bij nieuwe werkgever krijg ik een huurwagen. Deze is echter niet hetzelfde als in mijn contract beloofd wordt. er staat kleine firmawagen type Citroen C3, maar ik krijg een Nissan Micra, kleine wagen, de citroen moest nog besteld worden!, dat volgens mij overeen komt met een Citroen C1. Deze wagen zou aangegeven moeten worden omdat hij deel uit maakt van mijn loon. ik moet de lonen opmaken, ik heb dit nooit gedaan laat staan een opleiding voor gekregen. ik moet toch iets aangeven, maar het is toch niet correct van de werkgever eh? ik zou in principe de wagen krijgen in over 2,5 maand na startdatum arbeidsovereenkomst. ik wacht nog steeds. ik moet dan de C3 aangeven terwijl ik met een Nissan Micra rijd ...
ik heb ook tot heden nog steeds geen arbeidsreglement ontvangen, er liggen ook geen kopiën voor ander ter inzage, mijn collega heeft er ook geen ontvangen. alhoewel het wel op mijn arbeidscontract staat dat de bediende verklaart een afschrift van het arbeidsreglement van de onderneming ontvangen te hebben en alle clausules en voorwaarden ervan aan te nemen. zoals ik daarnet zei, ik doe alles ivm lonen ed, hij zei dat er nog niet eens een was, en dat die nog opgemaakt moet worden! hoe kan ik bewijzen dat ik die nog niet heb gehad.
ondertussen heb ik dus een aanrijding met die firma(huur)wagen, wie er in fout is is nog af te wachten, maar het zal waarschijnlijk wel uitdraaien naar mij toe, wie moet die schade betalen? ik heb geen document waar dat op staat ...
ik heb mijn contract wel getekend maar niet het arbeidsreglement zelf, er is ook geen kopie, wat wettelijk verplicht is aanwezig op kantoor.