Oproep vredegerecht

j.demoor

Re: Oproep vredegerecht

#16 , 10 mar 2012 10:36

“Art.728.§ 1. Op het ogenblik van de rechtsingang en later dienen de partijen in persoon of bij advocaat te verschijnen.§ 2. Voor de vrederechter, de rechtbank van koophandel en de arbeidsgerechten mogen de partijen ook vertegenwoordigd worden door hun echtgenoot of een bloed- of aanverwante houder van een schriftelijke volmacht en speciaal door de rechter toegelaten.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Topic Starter

#17 , 12 mar 2012 09:27

Speciaal door de rechter toegelaten? Wil dat zeggen dat dat geweigerd kan worden? Of bedoelen ze met dat zinnetje gewoon dat dat zal toegelaten worden?

Bedankt iedereen voor de reacties, ik ben al veel geruster nu.

duma
Topic Starter

#18 , 12 mar 2012 09:53

Welk adres ze trouwens op de factuur hebben gezet, weet ik niet, aangezien ik nooit een factuur gezien heb.

We gaan gewoon jullie raad volgen, naar de zitting gaan en vragen om het initiële bedrag onmiddellijk te betalen. Als ze dat niet willen, is het maar zo.

Reclame

Vandebos

#19 , 12 mar 2012 10:32

Speciaal door de rechter toegelaten? Wil dat zeggen dat dat geweigerd kan worden? Of bedoelen ze met dat zinnetje gewoon dat dat zal toegelaten worden?

Bedankt iedereen voor de reacties, ik ben al veel geruster nu.

De vrederechter kan een gemandateerde weigeren als hij de mening is toegedaan dat deze niet over de nodige kwaliteiten beschikt om diegene die hij vertegenwoordigt terdege te verdedigen. In een dergelijk geval zal hij de zitting meestal verdagen en de gemandateerde opdragen dat hij de volgende ofwel de gedaagde zelf of diens advocaat wenst te zien verschijnen.

duma
Topic Starter

#20 , 12 mar 2012 11:50

Ok, bedankt voor de verduidelijking.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”