wetswinkel

freste
Topic Starter

wetswinkel

#1 , 12 mar 2012 11:08

Hallo,
Ik ben onlangs in de wetswinkel geweest, wat was me dat daar...
Het was een appartementsgebouw waar dus ook mensen wonen. Ik belde aan en werd binnengelaten. Nergens een aanduiding naar waar ik zou moeten. Dan maar naar boven gegaan en daar kwam ik een deur tegen waar een kaartje hing met het logo van de wetswinkel. Dan kom je terecht in een wachtzaal die er serieus vervallen uitziet. Stukken uit de muur, spinnenwebben, gewoon vuil, ...

Is dit een uitzondering of zijn alle wetswinkels zo?

Dan de dame die daar zat, ze kon amper op onze vragen antwoorden, het grootste deel van het gesprek ging zo:
Ja...ja...hoh...ja...wat wilt u dat ik zeg...hoh...ik weet het ook niet...
De weinige informatie die we kregen spreekt vaak de informatie op dit forum (en de rest van het internet) tegen...
Ik weet dat dit forum geen vervanging is voor professioneel advies, maar ik denk dat ik toch wel mag veronderstellen dat het merendeel van de informatie hier wel correct is? En gelijkaardige informatie vind ik ook op andere plaatsen terug...
Het was duidelijk dat zij een situatie als de mijne nog niet was tegengekomen, dat gaf ze ook toe. (ik ga niet teveel in detail treden over mijn situatie aangezien iedereen dit natuurlijk kan lezen...)
Waarom ze mij dan niet gewoon doorverwijst naar iemand die mij beter kan helpen snap ik niet.

Wie zit er in een wetswinkel? Zijn dat bvb. advocaten die regelmatig in de wetswinkel komen zitten of zijn dat vaste medewerkers ?
Gaat het er overal zo aan toe? Mensen worden toch regelmatig naar de wetswinkel verwezen, dus ik veronderstel dat ik gewoon pech had met wie er voor m'n neus zat?

Gewoon pech gehad? Of volgende keer toch maar meteen naar een gewone advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 12 mar 2012 11:46

We zijn 3 x naar de wetswinkel geweest, telkens op een andere plaats. Eénmaal in een appartementsgebouw op gelijkvloers, andermaal aan de achterzijde van een gemeentehuis, en dan nog eens. Ik moet zeggen dat we meestal zeer goed advies hadden gekregen, zelfs beter dan van de gratis plaatselijke juristen.
Soms heb je te maken met juristen, andermaal met een echte advocaat, studenten recht, ...
Aan de inrichting, noch de bediening konden we niets aanmerken.

freste
Topic Starter

#3 , 12 mar 2012 12:08

Waarschijnlijk gewoon pech gehad dus :-)

Reclame

Creatief

#4 , 12 mar 2012 12:10

Ik dek het ook. We hebben zelfs één keer een zeer goede én echte advocaat gehad. Hij stotterde wel, maar kon dat zeer goed in toom houden. Het was de beste advocaat, die we in de wetswinkel hebben gehad.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”