Ik heb een offerte uitgeschreven naar een klant, die heeft getekend op 11/02/12.
Op 20/02/12 stuurt de klant een mail om te zeggen dat de offerte niet goed is en hij die dus opzegt...
zou je er niet best voor zorgen dat u die email niet onvoorwaardelijk in ontvanst hebt genomen en binnen een redelijke termijn de klant per aangetekend schrijven ingebreke stellen ?
burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.
Art. 1151. Zelfs ingeval het niet uitvoeren van de overeenkomst is veroorzaakt door opzet van de schuldenaar, moet de schadevergoeding, wat betreft het verlies dat de schuldeiser heeft geleden en de winst die hij heeft moeten derven, alleen omvatten hetgeen een onmiddellijk en rechtstreeks gevolg is van het niet uitvoeren van de overeenkomst.