wat mag een gerechtsdeurwaarder?

jimbro1991
Topic Starter

wat mag een gerechtsdeurwaarder?

#1 , 02 apr 2012 17:47

ik had mijn brommer bij een vriendin van mij gezet omdat hij niet wouw starten . nu wouw ik de dag erop mijn brommer terug gaan halen en nu blijkt dat de deurwaarder mijn brommer mee had genomen . echter heb ik er niks met te maken kan dat zomaar ? grtje jimmy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 02 apr 2012 23:39

Ja dat kan. U zal met een factuur of bewijs ASAP contact moeten opnemen met die DW, en hopen dat hij nog niet verkocht is.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jimbro1991
Topic Starter

#3 , 03 apr 2012 17:30

maar het probleem is ik heb die zelf 2dehands gekocht dus ik heb alleen een gescheven papier en niet echt een factuur .

Reclame

JohnD

#4 , 03 apr 2012 17:51

Ik denk dat U die brommer dan wel kwijt bent. Ik heb hier laatst o/h forum deelgenomen aan een discussie over bewijskracht ivm zaken die door een DW kunnen in beslag genomen worden. U zou het eens moeten opzoeken. Het blijkt voor de schuldenaar, zelfs met factuur en al in de hand om toch maar te bewijzen dat een inbeslaggenomen item niet van hemzelve (de schuldenaar) is, nog geen sinecure te zijn om te beletten dat een DW ergens zijn hand op legt. En dat is dan nog maar in het eerste stadium nl. het zgz inbeslagnemen of opschrijven. Hier zitten we al een stap verder nl. de goederen zijn weg. En normaal gaan die dan direct naar de verkoopzaal om te verkopen.

Spijtig dat ik het moet zeggen maar ik denk eerlijk gezegd dat ondertussen al iemand anders met uw brommer rondrijd.

De persoon waar u die brommer gestald heeft had u moeten zeggen dat zij elke dag een DW kon verwachten
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Andere”