Wacht (paar dagen?) met initiatief te nemen om procedures in gang te steken waar U allicht het gevolg/draagwijdte niet kent (bestudeerd heeft) zowel voor U als Uw kind !! Ja minstens 100x maal traumatiserender voor het kind dan (scenemoetenmeemaken)²x4 en dan politie bellen
Mijn vrouw heeft me afgedreigd door te zeggen dat ze een scene zou maken en politie bellen als ik thuis zou opdagen. Ik ben dan maar vertrokken en heb me geplooid naar haar wensen teneinde het kind niet te traumatiseren. ... Er is nog niks van vonnis ...
In de eerste plaats is bovenstaande een bedreiging onder voorwaarde. Ga onmiddelijk naar politie en doe aangifte van dat misdrijf. Als slachtoffer van een misdrijf kan U niet alleen dat misdrijf aangeven U zou vb. aan de hand van die aangifte wat intrafamiliaal geweld is naar de vrederechter kunnen stappen en vragen aan de rechter om de toegang tot de woning voor de dader/verdachte van het intrafamiliaal geweld (de mama dus) voor een paar dagen te ontzeggen. Misschien is dan zelfs niet eens zo zeker meer te willen scheiden van U onder Uw voorwaarde...?
Stel dat je die zaak wint, dan kan je na die paar dagen zien of ze zinnes is om U de toegang tot Uw woning te ontzeggen zoals zij aangeeft hoe ze het wil aanpakken. Nu mijn advies is alles samen te regelen inzake een verblijfsregeling van het kind alvorens naar de rechter te gaan met een verzoek tot scheiding en nog geen onderlinge verblijfsregeling v/h kind te hebben. Stel dat je de Vrederechter vraagt gelet U niet binnen mag en gelet het intrafamiliaal geweld om de moeder voor drie dagen te laten ontzetten uit de woning met het oog op een mogelijke regeling voor alle problemen die zich voordoen.
Dit is een klein stapje wat wel dringend en voorlopig is maar wel degelijk krijtlijnen kan uitzetten naar de toekomst.
Intussen kan je zelf al bij de referentie ambtenaar (= een politieagent met een brugfunctie tussen politie en referentiemagistraat intrafamiliaal geweld) de zaak uiteenzetten. Na je verhaal kan je vragen dat je van plan bent om terug naar huis te keren (zoals je huwelijksplicht is alsook opvoedingsplicht voor je kind) op het moment dat mama thuis is en als er of er een interventieploeg vrij is om tussen te komen als nodig.
Nog even meegeven dat een scene maken c'est la vie is, part of live is en dus zowat ieder kind meegemaakt heeft tijdens zijn opvoeding. Op zich niet eens slecht het leert eruit net zoals het zal leren uit liefdesverdriet.
Je huwelijkspartner 8 dagen de toegang tot zijn eigen domicillie ontzeggen en onder voorwaarden dreigen misbruik te gaan maken van een kind is er echt "erover".
Mijn advies: kies wat minstens 100x minder traumatiserend is voor je kind en zorg dat je de toegang naar je eigen thuis niet ontzegd wordt dus zet u daarover over die mogelijke scene die er zit aan te komen.
RR