VERKAVELING WEGENS SCHEIDING

SUZANNA
Topic Starter

VERKAVELING WEGENS SCHEIDING

#1 , 11 apr 2012 15:54

Wil gaan scheiden en woon in de weekend zone, stuk grond is meer dan 3000M² wil graag de helft voor me zelf en de andere helft waar het huisje op staat mag mijn vrouw hebben, daar moet ik niks meer voor hebben, dan kan ze met de kinderen daar blijven wonen, en heeft ze geen kosten.
Is het mogelijk dat het stuk wordt verkavelt, waar moet ik voor inlichtingen zijn en wat gaat dat kosten voor het op mijn naam te zetten en het stuk met het huisje voor haar. wil graag co-ouderschap voor mijn kinderen en moet ik voor mijn vrouw alimentatie betalen, groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 apr 2012 09:08

In een ‘weekendzone’ kan u zich niet domiciliëren(=permanent bewonen).Zie volledigheidshalve art.5.4.1-5.4.4 ,15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening.

U kan wel de gemeenschappelijke grond in die zone verdelen in uw overeenkomst EOT en zodra de echtscheiding is uitgesproken.

“Art.4.2.15..§ 1. Niemand mag zonder voorafgaande verkavelingsvergunning een stuk grond verkavelen voor woningbouw of voor het opstellen van vaste of verplaatsbare constructies die voor bewoning kunnen worden gebruikt...”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”