wij wonen nog samen. zijn nog gehuwd.Inschrijving van de nummerplaat dus het inschrijvingsbewijs is geen bewijs van eigendom.
Factuur is wel een (begin) van bewijs.
Betaling is nog een beter;
U kan de nummerplaat laten overzetten.
Spreek vb eens met de verzekeringsmakelaar die weet hoe dat moet.
Iets anders scenario. Wagen indien dus je eigendom voorzien van andere sloten ( zeker als je man de sleutels heeft).
Wonen jullie nog samen?
Indien er getrouwd is met scheiding van goederen, is de wagen weldegelijk van de echtgenoot en kan de topic starter er geen aanspraak op maken (als ik http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... n_goederen" onclick="window.open(this.href);return false; mag geloven).Inschrijving van de nummerplaat dus het inschrijvingsbewijs is geen bewijs van eigendom.
Factuur is wel een (begin) van bewijs.
Vocht, de wagen is van jullie beiden. Als je hem verkoopt, is ook het geld van jullie beiden. Ik denk dat je jezelf meer moeilijkheden op de hals aan het halen bent dan je zelf beseft. Moest ik trouwens die wagen willen kopen, zou ik graag de sleuten EN de reservesleutel willen en geen genoegen nemen met één sleutel.stel ik pak de auto mee kan hem niet in 1 dag verkopen natuurlijk. waar kan ik hem bewaren? en stel dat hij aangifte doet van diefsta tegen mij?
Waarom niet: je kan er zo mee naar een handelaar rijden en ter plekke verkopen. Hij zal natuurlijk vermoeden dat er iets fishy is: één sleutel, papieren op een andere naam (maar zelfde adres) en je dus een rotprijs geven?stel ik pak de auto mee kan hem niet in 1 dag verkopen natuurlijk. waar kan ik hem bewaren? en stel dat hij aangifte doet van diefsta tegen mij?
Bij gemeenschap van goederen is de wagen niet van de topic starter alleen. Zij mag de wagen best verkopen, maar de helft van wat de wagen opbrengt, moet dan wel naar de echtgenoot gaan.Zolang er GEEN vonnis is .... welke diefstal...
Iedere echtgenoot beheerd naar best vermogen.... wat is dus het probleem.