auto verkopen zondet medeweten echtgenoot?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: auto verkopen zondet medeweten echtgenoot?

#16 , 13 apr 2012 13:03

zal zijn deel geven. hij heeft nu al ons geld en heb geen cent meer
Ik ben niet 100% zeker dat daarmee de kous af is, hoor. De praktische problemen voor hem omdat jij de wagen zonder zijn medeweten verkoopt, ga jij die ook oplossen? Geloof me: deze "actie" gaat je achteraf meer geld kosten dan dat het je nu gaat opbrengen. Probeer op een andere manier aan geld te komen! Ga praten met het OCMW, bijvoorbeeld.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vocht
Topic Starter

#17 , 13 apr 2012 16:13

zal zijn deel geven. hij heeft nu al ons geld en heb geen cent meer
Ik ben niet 100% zeker dat daarmee de kous af is, hoor. De praktische problemen voor hem omdat jij de wagen zonder zijn medeweten verkoopt, ga jij die ook oplossen? Geloof me: deze "actie" gaat je achteraf meer geld kosten dan dat het je nu gaat opbrengen. Probeer op een andere manier aan geld te komen! Ga praten met het OCMW, bijvoorbeeld.
Ik heb een aanvraag gedaan voor een leefloon, dit kan nog een dikke maand duren.
Hoe moet ik anders aan geld geraken?

En ja ik weet dat dit problemen gaat leveren, maar ik weet het ook niet zo goed meer

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 apr 2012 16:30

Wat zegt het OCMW waar je aan geld moet geraken? Zij kunnen je toch niet zomaar zeggen: "doe het maar een maand zonder"? Ik begrijp best dat het een moeilijke situatie is, maar laat je niet verleiden tot stommiteiten. Kan je niet terecht bij ouders of familie die je even iets kunnen voorschieten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Kingfisher

#19 , 16 apr 2012 15:17

en als ik hem aan particulier verkoop? gaat hij niet vragen waarom ikbhem verkoop? welke documenten moet ik geven aan de koper? de auto is nog gekeurd tot 06 juni 2012. moet ik hem opnieuw keuren?
Een gewone keuring is geen "keuring voor verkoop". Dus ja, je zal hem opnieuw moeten laten keuren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”