Huurgelden bij overlijden eigenaar/verhuurder

mikske
Topic Starter

Huurgelden bij overlijden eigenaar/verhuurder

#1 , 18 apr 2012 10:56

Hallo,

Onlangs is mijn grootvader gestorven (grootmoeder 2 jaar geleden overleden), ik als kleinkind (plaatsvervulling moeder) en mijn tante zijn de wettige erfgenamen.

- Momenteel worden er nog twee studio's en een huis verhuurd en die huurgelden kwamen aan mijn grootvader toe. We hebben pas vernomen dat de huurgelden verlopen via het OCMW aangezien de huurders moeilijkere betalers zijn. Ik vermoed dat die huurgelden dan op de geblokkeerde rekening van grootvader worden gestort? Worden deze gelden dan pas na het vereffenen van eventuele schulden en successierechten aan de erfgenamen vrijgegeven?

Hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2012 18:53

Vermoedelijk wel... als ze betaald worden.
Wie heeft een volmacht over de rekening?
Is er een notaris aangesteld?

wanton

#3 , 18 apr 2012 19:13

Mikske ,
open zo vlug mogelijk een gezamenlijke rekening : u en uw tante. Stuur een brief naar de huurders en het OCMW dat ze vanaf volgende betaling de huur dienen te storten op die rekening. U bent de nieuwe eigenaars sinds de dood van grootvader. Volmechten op een rekening houden op bij het overlijden van de titularis. Die reeds gestorte bedragen zijn niet verloren en komen ook niet bij de nalatenschap
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”