Zoon van vriendin (partner) is wanbetaler

Flyware
Topic Starter

Zoon van vriendin (partner) is wanbetaler

#1 , 19 apr 2012 18:52

Ik woon feitelijk samen met mijn vriendin. Haar zoon (25 jaar oud en nog student) woont op kot maar staat officieel ingeschreven op ons adres.
Nu krijgen we sinds half 2011 het ene aangetekend schrijven na de andere van gerechtsdeurwaarders ivm met wanbetalingen van de zoon, en uiteraard ook uitnodigingen om naar het vredegerecht te komen.
Nu redt zijn moeder hem nog uit de nood en betaalt de rekeningen, maar haar geduld en vertrouwen in haar zoon raken ook ten einde.

Nu mijn vraag: Wat als die als die achterstallige rekeningen van de zoon, heeft geen inkomen, niet betaald worden. Waar gaat men dan aankloppen:
- bij de moeder die een weduwepensioen heeft.
- bij mij (loonsaanslag of erger inbeslagname inboedel)
- ....

Wat kan ik/wij doen om zulke gevallen te voorkomen (buiten de rekeningen zelf te betalen):
- die zoon een ander officiele woonplaats laten nemen ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 apr 2012 19:03

Ergens anders laten domiciliëren.
Het gevaar dat jullie nu lopen is beslag op de inboedel die zich in jullie huis bevindt.
Gelet op ouderdom zoon kan er geen beslag worden gelegd op jullie inkomens, noch op jullie rekeningen/beleggingen, noch op eventuele onroerende goederen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2012 19:21

Kan hij domicilie hebben op zijn kotadres??

Reclame

Flyware
Topic Starter

#4 , 19 apr 2012 19:27

domicilie op zijn kotadres? Dat moet ik eens navragen of dat kan/mag.

Terug naar “Andere”