vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

Turaki

Re: vader wil zijn kind niet meer zien na relatiebreuk

#31 , 12 apr 2012 16:05

En telkens hij in gebreke blijft, dit laten vaststellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#32 , 12 apr 2012 16:15

Inderdaad, zeker niet op eigen initiatief naar de creche gaan, zonder dat je hebt laten vaststellen dat hij niet kwam opdagen...

roderidder
Contacteer: Website

#33 , 17 apr 2012 03:32

Laten we eerst hebben over feiten. Nog maar enkele dagen/weken terug was je er helemaal van overteugd dat er geen overeenkomst op papier kan komen. Feit is dat je een onderlinge overeenkomst hebt waar beide ouders een handtekening hebben ondergezet.
Beide ouders die een akkoord hebben en beide ouders die hun handtekening onder een verzoekschrift hebben gezet.

Wel mijn overteuging is dat je voor 110% je best doet maar dat is niet heel het verhaal. Mijn overteuging is ook dat het mis zal gaan.

In ieder geval heb je een akkoord, ook gans de weg die is uitgetekend in dat akkoord en dat is jawel... jeugdrechtbank.
Binnen enkele maanden zal er dus een vonnis zijn waar een verblijfsregeling is bepaald (+wie de baby haalt & brengt ) en een bedrag aan onderhoudsbijdrage.

Hierbij sluit ik aan wat de hoofdboodschap van Franciscus en Turaki is: afspraken nakomen niets meer niets minder in de hoop dat er wat structuur gaat komen. Dat betekend dat U de komende maanden naar mijn voorspelling heel wat op uw tanden zal moeten bijten.

Verder lijkt het mij goed dat je zelf eens contact neemt met de politie en hen vragen bij wie je best terrecht kan om er eens over te praten, waar U terrecht kan als je vragen, zorgen of voorstellen hebt.

Maak jezelf verder niets wijs. Als je voor de zoveelste keer bij politie een aangifte gaat doen "papa is niet gekomen" waar je al vlug 1/2 uur of meer tijd aan zal spenderen zoals hier gesuggereerd ga je dat zelf opgeven... zoiets zal weinig opleveren. Je kan je lijstje bij een eventuele aangifte van niet/te weinig/te laat betalen van onderhoudsgeld voegen.

Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie.

RR

Reclame

marsupilami
Topic Starter

#34 , 19 apr 2012 22:34

Laten we eerst hebben over feiten. Nog maar enkele dagen/weken terug was je er helemaal van overteugd dat er geen overeenkomst op papier kan komen. Feit is dat je een onderlinge overeenkomst hebt waar beide ouders een handtekening hebben ondergezet.
Beide ouders die een akkoord hebben en beide ouders die hun handtekening onder een verzoekschrift hebben gezet.

Wel mijn overteuging is dat je voor 110% je best doet maar dat is niet heel het verhaal. Mijn overteuging is ook dat het mis zal gaan.

In ieder geval heb je een akkoord, ook gans de weg die is uitgetekend in dat akkoord en dat is jawel... jeugdrechtbank.
Binnen enkele maanden zal er dus een vonnis zijn waar een verblijfsregeling is bepaald (+wie de baby haalt & brengt ) en een bedrag aan onderhoudsbijdrage.

Hierbij sluit ik aan wat de hoofdboodschap van Franciscus en Turaki is: afspraken nakomen niets meer niets minder in de hoop dat er wat structuur gaat komen. Dat betekend dat U de komende maanden naar mijn voorspelling heel wat op uw tanden zal moeten bijten.

Verder lijkt het mij goed dat je zelf eens contact neemt met de politie en hen vragen bij wie je best terrecht kan om er eens over te praten, waar U terrecht kan als je vragen, zorgen of voorstellen hebt.

Maak jezelf verder niets wijs. Als je voor de zoveelste keer bij politie een aangifte gaat doen "papa is niet gekomen" waar je al vlug 1/2 uur of meer tijd aan zal spenderen zoals hier gesuggereerd ga je dat zelf opgeven... zoiets zal weinig opleveren. Je kan je lijstje bij een eventuele aangifte van niet/te weinig/te laat betalen van onderhoudsgeld voegen.

Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie.

RR
Uw overtuiging klopt... het loopt serieus mis. Vorige zondag stond de papa in de late namiddag aan de deur...niet om één uur zoals het in de overeenkomst staat. Heb hem binnen gelaten zonder een woord te zeggen, hij al evenmin.

Ik wilde geen toestanden aan de deur terwijl mijn zoontje erbij was, dus weer voor de lieve vrede mijn mond gehouden. Hij is wat beginnen spelen met onze zoon, ik heb me afgezonderd in de keuken, kwestie van mijn woede wat te laten koelen over het feit dat hij weer het lef had gehad om hier opeens te staan wanneer het hem uitkwam (nadat hij uitgeslapen was...), mij niets had laten weten, en het zelfs vertikte om zich te excuseren dat hij zo laat was.

Baby gaat naar bed, en ik spreek hem hierover aan. Resultaat, vlammenste ruzie, verwijten alom, kortom, het is er weer lelijk aan toe gegaan. Heb hem gezegd direct zijn spullen die hier nog steeds lagen (en waarvan ik al sinds de kerstvakantie vraag die te komen halen) in zijn auto te steken en te verdwijnen vanonder mijn ogen. En alles wat hij nu nog liet liggen ging ik naar het containerpark doen, ik was het beu!
Auto zat vol, niet alle spullen konden ineens mee, hij vroeg of hij later de rest mocht komen halen, mijn antwoord was kort en bondig: NEE.

Blijven aandringen en zagen tot mijn bloed kookte maar het bleef bij nee deze keer, gedaan met steeds toegevingen doen, hij had tijd genoeg gehad en aangezien hij zich zelfs niet aan de afspraken kon houden wat betreft onze zoon, dan was het ook gedaan met mijn constant toegeven aan zijn willetjes.

Hij is vertrokken, heb niks meer gehoord en woensdag om 13u30 nog steeds geen kat gezien... Heb mijn zoontje naar de opvang gebracht, kom terug thuis, wie belt er aan de deur kwart voor twee...

Ik doe open, papa staat daar uitgewaaid, vraagt of hij de kleinen mee mag doen. Het antwoord was weer kort en bondig, NEE.

"Waarom niet??" ......

Weer stond ik op springen door het feit dat hij verdorie durfde die vraag te stellen, wetende dat de afspraak één uur is, en het kwart voor twee was! Toen ik hem dit ook zo zei was het weer gang, "ga je zo beginnen, ja! waarom doe je zo? Ik heb dit toch niet verdiend?, etc etc

Allé vooruit, nog maar een keer hem erop wijzen dat hij ten eerste zal moeten leren dat één uur, één uur is, en niet kwart voor twee, ten tweede dat hij nog steeds met een voorlopig rijbewijs rijdt, dus dat hij zowiezo onze zoon niet mag vervoeren... (het is niet omdat hij dat met zijn dochter doet dat ik dat zal toelaten)

Direct daarna vroeg hij of hij dan maar de rest van zijn spullen mocht meenemen... de spullen waarvan ik had gezegd dat ik ze naar het containerpark ging doen vorige zondag. Toen ik zei dat er geen spullen meer waren, dat ik had gedaan wat ik had gezegd dat ik ging doen, is de boel ontploft.

Hij was razend, heeft me naar binnen geduwd en is het ganse huis afgelopen op zoek naar zijn spullen. Ik heb de politie moeten bellen, die zijn gekomen, een hele scène in de straat...Hij sloeg volledig tilt, politie heeft hem laten ophoepelen...

Wat betreft die meldingen, daar heb ik een nr van gekregen, ik hoef niet elke keer naar de bureau te gaan, ik heb maar te telefoneren en ze vullen de lijst aan...

Wat betreft nu zondag... ik zit er behoorlijk mee in dat het weer zal escaleren, want hem kennende staat hij zeker weer aan de deur, zogezegd om onze zoon te komen halen maar in werkelijkheid zal het weer zijn om door te drammen over zijn "spullen"...

Dus het is al zoals ik vreesde, mijn zoontje zal de dupe worden. De papa blijft tijdens de ruzies steeds herhalen wat onze zoon betreft, hij er beter niet was geweest, hij weigert pertinent zich aan de afspraken te houden en is nu heel kwaad dat ik mijn been stijf houdt wat betreft de afspraken qua uur van afhalen.

Zijn ganse leven heeft hij zich nog nooit willen houden aan uur, tijd, etc, en nu hij verplicht wordt zal hij het mij zwaar betaald zetten via onze zoon, door er wsch om te komen met het openbaar vervoer, door weer en wind desnoods, wetende dat hij mij daardoor zwaar kan raken. Hij zou dat kind opzettelijk anderhalf uur met het openbaar vervoer meesleuren, gewoon om mij daarmee te kloten.

Hij weet ook al te goed dat ik op dat moment zelf zou zeggen dat ik hen met de auto zou brengen tot bij hem, om mijn kind die ellende te besparen...

En zo zal hij mij weer zover krijgen dat ik hem zijn zin geef, voor mijn kindje...

Ik ben zelfs bang dat hij dat kind iets zal misdoen als ik er niet bij ben, alles om mij maar af te straffen...

Ik laat het in ieder geval zover niet komen. Ik ben voorbereid op zondag...

marsupilami
Topic Starter

#35 , 19 apr 2012 22:41

Wat betreft uw onderstaande opmerking:

"Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie. "

Ik heb al van in het begin het gevoel dat het hem totaal niet om de baby te doen is, maar om mij. Hij wil de baby gebruiken om terug tot bij mij te geraken, kost wat kost blijkbaar...

Als ik het goed begrijp is het ook daarover dat uw opmerking gaat...?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#36 , 19 apr 2012 22:49

Politie heeft toch minstens een melding maar in principe een PV van die feiten opgemaakt.
Gezien dacht ik er al een voorgaande was niet meer mogelijk om een melding te maken dus vraag dit na.
Verwittig ook de politie inzake zondag. Dat ze ofwel zondag regelmatig in de straat toezicht houden ofwel dat u hen belt VOORDAT u de deur opent en wacht tot zij ter plaatse zijn.
Tweede oplossing lijkt me beter.
Het bellen naar de politie doet u met de commissaris interventie/wijkwerking dus iemand die opdrachten kan geven aan de interventie-eenheden.

marsupilami
Topic Starter

#37 , 19 apr 2012 23:03

Politie (de commissaris is zelf gekomen met een collega) heeft enkel melding gedaan van het feit dat ze opgeropen werden om tussen te komen. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het een PV moest zijn!

Wat zondag betreft heb ik het nummer gekregen van de "centrale"... om naar te bellen, daar ik in een klein dorp woon en er op zondag niemand is op het politiekantoor. Tegen dat ze hier zijn duurt het zeker een kwartier minimum...

Wat het opmaken van die pv betreft, daarvoor moet ik eerst klacht indienen zeker?

marsupilami
Topic Starter

#38 , 19 apr 2012 23:07

Wat ik dan nog het beste van al vond was dit:

Die agent beweerde dat ik het bij het verkeerde eind had wat betreft het niet mogen vervoeren van een kind met een voorlopig rijbewijs... Aangezien mijn ex ouder is dan 24 mocht hij dat wel zei ie!!

Voor zover ik weet (en ik heb deze vraag trouwens al eerder gesteld op dit forum), mag iemand met een voorlopig rijbewijs (18 maanden) GEEN kind alleen vervoeren??

Franciscus

#39 , 19 apr 2012 23:11

Hij heeft u geduwd en rondgelopen dus met geweld ( opzettelijke slagen en verwondingen) en bedreigingen binnengedrongen in uw woning. In principe was uw ex gearresteerd en had de politie contact moeten nemen met de procureur des Konings.
Dus ga aangifte doen zodat er voor die feiten een PV wordt opgesteld.
Dit is een IFG - PV (intra familiaal geweld)

roderidder

#40 , 20 apr 2012 07:17

Bij deze herhaal ik voor een 2é keer dat: Hierbij sluit ik aan wat de hoofdboodschap van Franciscus en Turaki is: afspraken nakomen niets meer niets minder in de hoop dat er wat structuur gaat komen. Dat betekend dat U de komende maanden naar mijn voorspelling heel wat op uw tanden zal moeten bijten.

"Verder zou ik oog hebben waarom hij U belt. Als de baby bij U is belt hij... "mag ik (eis) hem zien?" terwijl de baby bij hem is belt hij om .... "hulp!". Toch net iets anders als je gaat (wil gaan) bouwen aan een ouderschapsrelatie. "

Ik heb al van in het begin het gevoel dat het hem totaal niet om de baby te doen is, maar om mij. Hij wil de baby gebruiken om terug tot bij mij te geraken, kost wat kost blijkbaar...
Als je aan de ouderrelatie wil werken is dat niet bij U... dan is dat in zijn tijd op zijn vraag... en ja als dat een week of 5 achter elkaar goed gaat dan kan je hem per SMS laten weten dat je voorstelt dat hij de baby een dag of 3 bij hem kan hebben. Dus niet meer bij U ruzie maken... maar bij hem en als je geen zin hebt in die ruzie rijd je gewoon verder (en laat de baby bij hem zoals je voorstelde)
Dat is dus een wereld van verschil! Verder ga ik niet mee in het IFG verhaal van Franciscus... mede omdat je nu weet dat als je hem binnenlaat (zeker buiten de afgesproken uren) dat het mis zal gaan. Het enige wat je bereikt is allicht nog meer ouderschapsfrustratie langs 2 kanten. Mijn advies is enkel klacht neerleggen bij niet (tijdig/te weinig) betalen van onderhoudsbijdrage waarin in dat PV je je uitgetypt en zelf uitgeprint verhaal van alles wat je belangrijk vind bijvoegd bij dat PV niet betalen onderhoudsgeld. Natuurlijk als het "slagen&verwondingen" zijn dan zou ik naar de toekomst PV laten opmaken - van deze keer heeft de politie het hele verhaal aanhoort en m.i. niet meer nuttig nog eens klacht appart gaan neer te leggen. Kijk naar de toekomst de baby moet nog 18 jaar groeien vooraleer hij volwassen is kortom: zorg mee voor een goede ouderrelatie
Wat ik dan nog het beste van al vond was dit:
Werk aan die ouderrelatie in de positieve zin. Als je mij een uur volgt ben ik zeker dat je 1.5 uur kritiek kan formuleren... de kunst is lieve en goede dingen over mij zeggen... dat zal merken dat dit heel wat lastiger zou zijn maar zulks is wel beter voor je baby.

RR

[Niet ter zake doend proza verwijderd: Vandebos]

roderidder

#41 , 20 apr 2012 08:04

Maar dat maakte het toch langer en onleesbaarder vond je niet?

RR

Vandebos

#42 , 20 apr 2012 08:52

Maar dat maakte het toch langer en onleesbaarder vond je niet?

RR

TS komt hier om advies te krijgen bij een ernstig probleem, niet om op haar/zijn schrijfstijl bespot te worden.

roderidder

#43 , 20 apr 2012 14:44

Dat is waar. Maar we weten als de post lang wordt, dat er mensen afhaken in het lezen ervan.
Weet als je nog iets wil melden/vragen nadat je eigenlijk al een post geschreven hebt dat je een dag later dit ook kan doen.

RR

Franciscus

#44 , 20 apr 2012 18:09

IFG is een vlag op eender welk feit dat in een PV vorm is gegoten.
Door die vlag zal het parket meer aandacht besteden en daarvoor is er ook in elke politiezone een IFG dossierbeheerder aangesteld.
(In veel gevallen net zoals de dienst SLAZO waar ik ook dikwijls naar verwijs zijn dat personen met een of ander diploma uit de sociale of aanverwante sector).
Het is net de bedoeling de mensen zo spoedig mogelijk UIT de strafrechtelijke sfeer te krijgen naar de (verplichte) hulpverlening. Punt EEN is STOP eender welke vorm van geweld.
Het geeft de mogelijkheid om vb via de onderzoeksrechter een maatregel VERPLICHT op te leggen.

NB Ik weet ook dat het nog niet overal goed werkt en dat er ook aan de onderrichtingen dringend moet geschaafd worden maar het is toch al heel wat beter dan 15 jaar geleden.

roderidder

#45 , 20 apr 2012 18:27

Helemaal met je eens Franciscus maar de aanpak is heden nog te vaak gericht op de "dader".
Bovendien speelt het nog erg in de hoofden van mensen dat als je klacht neerlegt bij politie dat ze "strafrecht-vervolging-effectieve straf" verwachten. Eigenlijk is het beter dat in -scheidingsproblematiek met kinderen- in dergelijke gevallen in je PV meld dat je gezinshulp vraagt en vermeld dat je bereid bent daar aan mee te werken ipv strafrecht. En als onderzoeksdaad vraag je dan om na te gaan of de andere ouder daar aan mee wil werken. Maar dat vergt ook een mentaliteistwijziging van o.a. de klagers.

"De schuld" is juridisch misschien logisch en vanzelfsprekend vandaar "de dader" maar psychologisch/menselijk dragen beide ouders zo goed als altijd mee aan "die schuld".

Kortom door 1 ouder te stigmatiseren wordt het probleem veel te vaak groter dan kleiner voor het kind dat soieso slachtoffer is van dat geweld. Magistraten mogen ook eens leren daar naar te kijken en dan kom je automatisch bij een gezinsaanpak in plaats van een daderaanpak.

Meer dan eens zal het geweld ontstaan zijn uit een verstoorde verhouding van macht en onmacht

Dus aan die verhouding gaan vijzelen kent zeker risico's met andere woorden dat kan ook geweld zijn, rechter, OM, politie dat maakt niet uit... het kan geweld zijn.

Het probleem is niet eens de onderrichtingen, het probleem is dat magistraten te veel macht hebben die ze niet (of niet met voldoende synergie) willen delen. Concreet onvoldoende vruchtbaar willen samenwerken in een multidiciplenair verband.

Een goede aanpak van dergelijke problemen vraagt vaak veel tijd en energie kortom dat is kostelijk. Als er niet zo veel geld mee gemoeit is en je moet er wel veel tijd en energie in steken haken heel wat proffessionals af.

RR

Terug naar “Andere”