ondertekend huurcontract annuleren

angel12
Topic Starter

ondertekend huurcontract annuleren

#1 , 21 apr 2012 11:02

Hallo,

Wij hebben gisteren een huurcontract ondertekend maar ik heb er spijt van. Het voelde gewoon al niet goed van bij het begin - gevoelsmatig maar het huis op zich is wel ok. Doch heb ik de ervaring dat als ik niet naar mijn gevoel/intuïtie luister ik het achteraf bekoop.

Kan ik alsnog het contract annuleren, binnen de hoeveel tijd, kan ik de betaling integraal terug krijgen voor de plaatsbeschrijving, huurwaarborg en maand huur ?

Met dank,

Angel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 apr 2012 11:10

Getekend is getekend en je zal de volledige periode moeten uitdoen, tenzij je de verbrekingsvergoedingen wil betalen. Over welke huurperiode gaat het: korte duur of 3-6-9?
Je kan altijd proberen om minnelijk te verbreken met de verhuurder, maar waarschijnlijk zal dat je ook wel wat geld kosten.
Een huurovereenkomst is geen compsumptiegoed dat je even kan gaan ruilen of terugbrengen naar de winkel.

angel12
Topic Starter

#3 , 21 apr 2012 11:13

9 jaar contract.

Welke geldige redenen kunnen we aanhalen ?

Reclame

mava105

#4 , 21 apr 2012 11:39

geen enkele.. Je zal je moeten houden aan de in de huurovereenkomst vastgelegde verbrekingsmogelijkheden.
Normaal 3 maand vooropzeg en dan 3 maand verbrekingsvergoeding.
Tenzij de huurovereenkomst nog niet is geregistreerd. Dan ka je er vanaf ramen met een minimale opzegtermijn en geen verbreking. Maar dan zal je wel snel moeten zijn, want verhuurder kan het al laten registreren hebben. Kijk dat maandag na bij het plaatselijke registratiekantoor. Indien nog niet geregistreerd, hem aangetekend (liefst met ontvangstbewijs) uw opzeg betekenen. Hou er wel rekening mee dat je mogelijks de al betaalde gelden kwijt zal zijn.

angel12
Topic Starter

#5 , 21 apr 2012 11:43

het contract werd gisteren in de namiddag getekend...ze zullen er dan wel snel bij moeten zijn.

angel12
Topic Starter

#6 , 21 apr 2012 11:44

Hoe wordt een contract feitelijk verbroken ? Moeten wij dan weer onze handtekening ergens onder plaatsen ?

mava105

#7 , 21 apr 2012 12:39

Natuurlijk onder uw aangetekende brief.
Lees eerst een zeer aandachtig de wetgeveing terzake.
http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... reenkomst/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.livios.be/nl/_immo/_guid/_rent/6692.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.belgium.be/nl/publicaties/pu ... uurwet.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

angel12
Topic Starter

#8 , 21 apr 2012 13:23

Bedankt voor de tip...

Terug naar “Huren”