Waar en wat invullen woonbonus

Ronald_VR
Topic Starter

Waar en wat invullen woonbonus

#1 , 19 apr 2012 11:53

t'Is weer tijd van't jaar: de belastingsbrief invullen.
Onder welke code moet ik de woonbonus invullen? (waarschijnlijk code 1370 en code 1374 JA invullen - zo als ik dat voorig jaar heb gedaan)
Welk bedrag mag (moet) ik invullen? Kapitaalaflossing, interest, of deze samen tellen en invullen, of is er een maximumbedrag waarmee ik rekening moet houden of doet de belasting dat zelf?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 apr 2012 12:42

zelfde codes. Kapitaalaflossing plus intresten : samentellen. Belasting verrekent het maximum bedrag. Eventueel fifty-fifty verdelen meet echtgenote.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Ronald_VR
Topic Starter

#3 , 19 apr 2012 18:22

Bedank (weeral), maar tax-on-web zegt bij code 1370: "De som van de velden 1370 en 1371 mag niet groter zijn dan 2830 EUR"
Dit heb ik dan maar gedaan omdat ik het attest van de bank nog niet heb.

Reclame

mc_281

#4 , 22 apr 2012 10:34

Het verdelen van de woonbonus over de 2 partners heeft niet altijd een voordeel.

Wanneer ik het verdeel verlies ik ca. 300euro, de reden hiervoor is dat mijn echtgenote volledig ten mijnen laste is, dan is het best eerst het max. bedrag van 2830 euro bij de loontrekkende in te vullen en de rest boven de 2830 euro bij de partner.

Mvg. Peter

wanton

#5 , 22 apr 2012 18:31

Peter , wat jij doet is de verdeling 'optimaliseren.' Uw afbetaling van het woonkrediet zal toch meer bedragen dan 500 € per maand?!
Toet-anch-Amon

scartuz

#6 , 10 jul 2012 19:37

Ik ben in 2011 een lening aangegaan voor een woning maar pas verhuisd in 2012 (hebben tot dan vergoeding voor uitgesteld genot betaald gekregen van de vorige eigenaars).

Kom ik dan niet in aanmerking voor de woonbonus?

wanton

#7 , 10 jul 2012 23:40

Indien jij in 2011 aflossingen gedaan hebt voor die lening, kom jij in aanmerking voor de woonbonus. De omstandigheden dat jij er niet kon wonen worden aanvaard.
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”