vraagje

koen999
Topic Starter

vraagje

#1 , 30 jun 2007 19:23

ik verhuurde een huis aan een buitenlandse firma die er vier werknemers zou huisvesten.

bij controlebezoek blijkt dat er zich 14 bedden in het huis bevinden, dat de bestemming van de lokalen gewijzigd werd( inkom en eetplaats werden heuse slaapzalen)

heeft het zin een klacht in te dienen wegens misbruik van vertrouwen bij de politie en mij burgerlijke partij te stellen of heeft dat geen zin begin ik beter een burgerlijke procedure?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 14 jul 2007 01:56

Dit is eerder een burgerlijke zaak aangezien er geen strafovertreding is (zonder wet geen straf) en dit meer tot een seponering zou leiden.

Maar u zou u toch kunnen beroepen op:
Artikel 1728
De huurder is tot twee hoofdverplichtingen gehouden:

1? Het gehuurde te gebruiken als een goed huisvader, en volgens de bestemming welke bij het huurcontract daaraan gegeven is, of volgens die welke, bij gebreke van overeenkomst daaromtrent, naar gelang van de omstandigheden vermoed wordt;

2? De huurprijs op de bepaalde termijnen te voldoen.

Artikel 1729
Indien de huurder het gehuurde voor een ander gebruik bezigt dan waarvoor het bestemd was, of voor een gebruik waaruit enig nadeel kan ontstaan voor de verhuurder, kan deze, naar gelang van de omstandigheden, de huur doen ontbinden.

koen999
Topic Starter

#3 , 14 jul 2007 08:25

het huurcontract vermeld idd "voor de huisvesting van vier werknemers"

bedankt voor de info

Reclame

Terug naar “Huren”