#5 , 23 apr 2012 19:35
IS DIT CORRECT ???
voor de ambtenaar van de burgerlijke stand van de stad Oostende op twaalf februari negentienhonderd tweeëntachtig, onder het beheer der scheiding van goederen, luidens huwelijkscontract ontvangen door notaris van xxxxxxxxx , notaris destijds te Oostende op vijf februari negentienhonderd tweeëntachtig; stelsel welk tot op datum van ontbinding van het huwelijk door overlijden, ongewijzigd is gebleven
Overleden te Roeselare op 26 februari 2006
De overledene heeft bij authentiek testament, gedicteerd aan notaris xxxxx op een december tweeduizend en vijf, geregistreerd op het kantoor der registratie te Torhout op 29 maart 2006, boek 652, blad 28, vak 02; een blad, twee renvooien. Ontvangen: 25,00 EUR. (Get.) De E.A. Inspecteur a.i. J. Degrande”, als volgt beschikt:
“Ik geef het grootst beschikbaar deel van gans mijn nalatenschap bij vooruitgifte en buiten deel aan mijn echtgenote xxxxxxx.
Ik herroep en vernietig alle andere testamenten die ik vroeger zou kunnen gemaakt hebben.
Ingevolge voormelde beschikking, is de nalatenschap van de heer xxxxxxxxxxx vervallen als volgt:
a) voor een/vierde volle eigendom en drie/vierden vruchtgebruik, aan de langstlevende echtgenote, mevrouw xxxxxxxx , voornoemd.
b) samen voor drie/vierden naakte eigendom of elk drie/vierentwintigsten in naakte eigendom aan zijn zes kinderen, te weten:
Blijft zuiver actief (behoudens memorie): achthonderd negenentwintig duizend tweehonderd negenentachtig euro tachtig cent. 836.443,80
en een duplex in Oostende waarvan de echtgenote de volledige vruchtgebruik geeft. (850€ per maand)
Er wordt uitbetaald als volgt aan:
a) mevrouw 552.136,55
Te vermeerderen met het door de kinderen terug te betalen aandeel in de kosten en uitgaven vermeld onder het passief – met uitzondering van de kosten en loon van de notaris - (drie/vierden in naakte eigendom), hetzij: 4.683,07 Euro + 4.683,07
------------------
Blijft haar toekomen: 556.819,62
b) Kinderen 47.384,53
Onder aftrek van zijn aandeel in de door de kinderen aan mevrouw xxxxxxx terug te betalen kosten zoals vermeld onder het passief, hetzij voor hem belopende op drie/vierentwintigsten in naakte eigendom in die kosten of een bedrag van: - 780,51
------------------
Blijft hem toekomen: 46.604,02
NOOIT COPIJ OF TDE TESTAMENT GEZIEN
NOOIT FACTUUR VAN DE NOTARIS VOOR TESTAMENT GEZIEN
TESTAMENT OPGEMAAKT 1/12/2005 en alleen op 29/03/2006 registreerd CRT na meer dan een maand gestorven
OP het testament
geen pagina numering
een uur bepaling
geen goedkeuring van verandering (xxxxx) door de getuigen
5 parafen op eerste pagina en slechts 4 op de andere
op 2 pagina geen pagina nummer
geen uur plaats en datum vermelding op eind van document
geen vermelding handgeschreven vermelding goed voor of goedgekeurd voor