opvragen berichtverkeer

sofie123456
Topic Starter

opvragen berichtverkeer

#1 , 27 apr 2012 10:41

Hallo,

ik ben verwikkeld in een zware relatiebreuk, en zou bepaalde sms'en terug willen opvragen. Ik wordt ervan beschuldigd berichten gestuurd te hebben naar een vermeende minnaar, waar helemaal niets van aan is. Is het mogelijk om deze snel op te vragen? Ik heb naar die bewuste zogenaamde minnaar hooguit 3 berichten gestuurd, allemaal in werkverband, het is dus niet dat er een waslijst opgevraagd moet worden.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 apr 2012 11:23

Indien u die berichten niet gestuurd, waarom dan iets opvragen? Als u beschuldigd wordt van berichten gestuurd te hebben, laat die persoon dit dan ook bewijzen.
Gaat het trouwens veel uitmaken mocht u kunnen bewijzen dat u geen berichten heeft gestuurd?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2012 12:10

Hij die iets beweerd moet het ook bewijzen.
U bent onschuldig tot het bewijs kan geleverd worden.
Indien niets strafrechtelijk wordt het wel 'moeilijk' voor hem om ook maar iets te bewijzen.

Reclame

octopus

#4 , 27 apr 2012 12:25

soms kan het belangrijk zijn te kunnen aantonen dat je iets niet hebt gedaan. "Hij die beweert moet kunnen bewijzen" kan veel schade berokkenen zonder iets te moeten of kunnen bewijzen. Het kan soms belangrijk zijn te kunnen bewijzen dat je niet hebt gedaan wat de beweerder beweert. Er bestaat nl ook nog iets als "een vermoeden van schuld", zeker als je het tegendeel niet kunt aantonen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 apr 2012 12:31

Je hebt natuurlijk uw facturen waar al de opgeroepen telefoonnr opstaan.
Indien het een strafbaar feit is kan je aangifte doen en kan het parket/onderzoekrechter een mini-opsporing/bevelschrift afleveren.
U kan zich steeds rechtstreeks tot de onderzoeksrechter wenden met een burgerlijke partijstelling. In dat geval betaal je wel een borg en de eventuele kisten deskundigen.
Moeilijk om te bewijzen dat er iets niet is gebeurd.
Wat U wel kan doen is zeer goed bijhouden wat je allemaal uur na uur hebt gedaan en waar en uiteraard met/bij wie

Moraelin

#6 , 27 apr 2012 12:48

soms kan het belangrijk zijn te kunnen aantonen dat je iets niet hebt gedaan. "Hij die beweert moet kunnen bewijzen" kan veel schade berokkenen zonder iets te moeten of kunnen bewijzen. Het kan soms belangrijk zijn te kunnen bewijzen dat je niet hebt gedaan wat de beweerder beweert. Er bestaat nl ook nog iets als "een vermoeden van schuld", zeker als je het tegendeel niet kunt aantonen.
Ahoewel dit in onze rechtsstaat totaal omgekeerd zou moeten werken gebeurt het idd zeer vaak dat mensen ongegronde beschuldigingen uitten en dat je dan in het verweer moet gaan om je onschuld te bewijzen. Omgekeerde wereld maar het gebeurt vaak, het is ook een soort van strategie van de tegenpartij soms om een lawine van beschuldigingen te uiten en zo toch gelijk te halen op het stuk dat zij willen.

Dit is echter een riskant spel van hun kant want als je het kan ontkrachten dan vliegt de boemerang terug en heeft de tegenpartij veel meer te verliezen. Maar in se ben je idd niet vereist om bewijzen van onschuld aan te brengen, het kan echter wel krachtig zijn als je de tegenpartij kan ontmaskeren van liegen/meineed.

Hoe je dit precies opvraagt zou ik ook niet weten, bel eens naar je gsm operator, volgens mij kunnen zij dat perfect. Of via politie, zij gebruiken dit ook.

sofie123456
Topic Starter

#7 , 28 apr 2012 10:20

Bedankt voor de reacties,

het is er mij vooral om te doen mijn onschuld te bewijzen, aangezien we dezelfde vrienden hebben. Ik zou naast mijn partner, niet ook nog die vrienden willen verliezen door onwaarheden die uit woede gezegd worden.
Ik vergat te vermelden dat ik geen gsm-abonnement had, maar met prepaid werk. dit bemoeilijkt de zaak alvast nog meer. Ik wil gewoon proberen redden wat er te redden valt, ergens een houvast vinden.

bedankt

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”