goeie dag
Ik heb onlangs een compromis getekend voor het kopen van twee huizen die eigenlijk één vormen. maar nu zijn er problemen met de huurder ervan.
het verhaal. >
Bij de bezichtiging van het huis stelden we vast dat in het ene deel van het huis een huurder woonde. Dus wij vragen aan de man van het immo bureau "zal die verhuizen tegen dat wij werkelijk de akte tekenen?". "Jaja die zal eruit zijn. er is enkel een mondeling huur overeenkomst en hij is op de hoogte gesteld van de verkoop en zal verhuizen."
Zo werd het ook in de compromis geschreven - De verkoper verklaart dat het eigendom mondeling verhuurd is. hij verbindt zich er toe de bezettingsvoorwaarden van het goed niet te wijzigen tussen de ondertekening van de verkoopovereenkomst en de ondertekening van de authentieke verkoopakte , zonder het voorafgaande en schriftelijk akkoord van de koper. de koper zal het genot en gebruik van het goed bekomen vanaf de ondertekening van de authentieke akte , mits betaling van de volledige prijs en kosten.
Deze werden door verkoper en koper getekend.
Nu bel ik de verkopers om te melden dat de hypotheek is goed gekeurd en dat de afspraken met de notaris kunnen gemaakt worden en ik vraag hen hoe het met die huurder zit.
"wel we zijn naar het immokantoor gegaan en we kunnen hem niet buiten zetten. Onze notaris zegt dat jij alles overneemt. De huurder heeft dus wel een huurcontract en jij krijgt er dus ook een bankrekening bij waar de huurwaarborg op staat" jij moet hem eruit zetten als eigenaar."
Wat kan ik in mijn geval doen ? ik kreeg de garantie dat ik een huis zonder huurder kocht. en dat ik de verbouwingen kon starten de dag na het tekenen
van de akte. Is het nu werkelijk mijn probleem die huurder ? Als dat zo is kan ik men verbouwing pas in de winter beginnen. Leuk sneeuw in de living.
Alvast dank voor elke reactie