BTW voor minderjarige websitebouwer

wimvanp1
Topic Starter

BTW voor minderjarige websitebouwer

#1 , 30 apr 2012 20:36

Hallo,

Ik zit al tijd een hele tijd met het handen in het haar over het hele BTW-gedoe.
Het zit dus zo:
Ik ben 16 jaar en ik heb een soort van bedrijfje dat gratis websites maakt voor andere bedrijven, personen, ogranisatie's...
Maar nu zou ik hier graag een betaalde mogelijkheden aan koppelen (Meer backups, bestanden van de website overkopen...)
Alleen weet ik niet, en vind ik nergens, hoe ik hier BTW op moet aanrekenen en hoe ik deze BTW zelf kan aanrekenen of moeten mijn ouders dit doen?
Heb ik of mijn ouders een BTW nummer nodig, zoja waar vind ik dit...
Het zal hier gaan over een kleine bijverdienste van maximum 50 euro/maand.
Ik heb het hier met hen al over gehad, maar zij weten hier ook niets over.

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Vriendelijke groeten,
Wim Vanparijs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 30 apr 2012 21:13

eens contact opnemen met een boekhouder
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

gebruiker

#3 , 01 mei 2012 21:08

Hallo,

Ik zit al tijd een hele tijd met het handen in het haar over het hele BTW-gedoe.
Het zit dus zo:
Ik ben 16 jaar en ik heb een soort van bedrijfje dat gratis websites maakt voor andere bedrijven, personen, ogranisatie's...
Maar nu zou ik hier graag een betaalde mogelijkheden aan koppelen (Meer backups, bestanden van de website overkopen...)
Alleen weet ik niet, en vind ik nergens, hoe ik hier BTW op moet aanrekenen en hoe ik deze BTW zelf kan aanrekenen of moeten mijn ouders dit doen?
Heb ik of mijn ouders een BTW nummer nodig, zoja waar vind ik dit...
Het zal hier gaan over een kleine bijverdienste van maximum 50 euro/maand.
Ik heb het hier met hen al over gehad, maar zij weten hier ook niets over.

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Vriendelijke groeten,
Wim Vanparijs
Met dergelijke opbrengst is het sop de kolen niet waard. Als zelfstandige heb je niet alleen de BTW maar komen er ook sociale bijdragen kijken en daarbovenop provinciale belastingen, gemeentebelastingen, ... Deze extra belastingen alleen gaan reeds met het grootste deel van je verwachtte 600 euro aan inkomsten lopen.

Ofwel wordt alles opgesoupeerd aan kosten ofwel ga je nog een hoger bedrag aan boetes te vereffenen krijgen.

Zie jij dagelijks het nieuws niet? Om in dit land zelfstandige te worden of te zijn daar moet je goed gek voor zijn!
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”