Hallo
Ik ben full time beginnen werken in het jaar 2011 en nu volgt dus mijn eerste 'echte' belastingsaangifte voor het jaar 2011.
Echter zit ik met een paar verschillende vragen omtrent woon- werkverkeer.
Situatie 1:
In mijn eerste job kreeg ik géén woon- werkverkeervergoeding. Ik heb 6 maanden zo'n 40 km per dag afgelegd. Kan ik dit dan inbrengen onder 1254? Wat wil maximum vrijgesteld voor het bedrag van 350 euro zeggen onder code 1255? Stel dat ik 750 euro onder code 1254 inbreng en 250 onder code 1255, krijg ik dan slechts 350 euro terug van de belastingen achteraf?
Situatie 2:
In mijn huidige job krijg ik een sociaal abonnement toegekend van 20 euro per maand voor woon-werkverkeer. Echter leg ik dagelijks 110 km af. Op maandbasis kost me dit zo'n 250 euro aan benzine. Kan ik meer terugvorderen voor de overige kosten via code 1254? Of kom ik niet in aanmerking om nog iets terug te vorderen omdat ik een 'sociaal abonnement' krijg alhoewel dit mijn kosten helemaal niet dekt?
Hopelijk kan iemand meer duidelijkheid schetsen rondom de aangifte van woon- werkverkeer. Ik zou graag weten wat ik wél kan aangeven en nog kan terugvorderen achteraf.
Alvast bedankt!