gescheiden vaders waar haalt gij dat er een mondelinge overeenkomst was.
Ik heb dat ook niet gezegd: ik heb geschreven dat Marc's advocaat dat wellicht in de rechtbank zal zeggen.
Het is niet gezond om steeds van tijdszone en cultuur te veranderen.
Kinderen van diplomaten en piloten doen niks anders dan heel hun leven te verhuizen. Dit is echt niet relevant hier.
Het kind woont al 5/6 van zijn leven in engeland.
So what? Gaan we dan alle parentale ontvoeringen laten verjaren na drie jaar, omdat het kind dan aangepast is aan zijn nieuwe omgeving? Het kind woont nu 3 jaar in Engeland. Als het 85 jaar wordt, is dat 1/28ste van zijn leven, en niet 5/6de.
Marc spreekt pas over een brengen voor bezoekrecht na 2 1/2 jaar.
sperwer, lees wat er staat aub: ik zeg dat er nog geen sprake kan zijn van een bezoekrecht, omgangsrecht, recht op persoonlijk contact (cfr Art. 374 B.W.) om de doodeenvoudige reden dat ongehuwde ouders dit pas hebben NADAT de rechter het toegekend heeft.
de rechtbank zou wel eens kunnen oordelen dat in het belang van het kind de vader en grootouders naar ginder moeten blijven gaan.
De rechter gaat een beslissing nemen, gebaseerd op algemene principes en gezond verstand. En als de rechter dan toch rekening houdt met bepaalde wetten of verdragen zal dat eerst en vooral het Kinderrechtenverdrag zijn: De Staten die partij zijn, eerbiedigen het recht van het kind dat van een ouder of beide ouders is gescheiden, op regelmatige basis persoonlijke betrekkingen en rechtstreeks contact met beide ouders te onderhouden, tenzij dit in strijd is met het belang van het kind.
De rechter kan inderdaad oordelen dat het kind in Engeland moet wonen, maar ik betwijfel het: het kind volgt er nog geen onderwijs, het kind is een Belgische staatsburger, door in Belgi? te wonen ten tijde van de bevalling gaf de moeder aan dat ze de wil had om hier te blijven, de vader heeft regelmatig te kennen gegeven dat hij gezamenlijke uitoefening van het ouderlijk gezag wil, door in Engeland te wonen wordt het contact van het kind met zijn vader en grootouders enorm bemoeilijkt, enz.