Eerst het goede nieuws, we zijn 3 weken geleden getrouwd en het was een fantastische dag

Het slechte nieuws is dat onze fotograaf moeilijk doet over het doorsturen van de originele van de fotoreportage. Hij heeft voor ons 3 grote foto's mogen afdrukken en een volledige trouwalbum, + we hebben hem apart betaald voor de dag zelf, voor het maken van de foto's.
Nu wensen wij de foto's in perfecte digitale versie te ontvangen om op facebook te zetten, door te sturen naar collega's etc.
Hij wil dit niet doen omdat hij niet wil dat wij onze foto's zelf in 'het kruidvat' afdrukken.
Mijn vriendin is het al 2x gaan vragen, nu het moeilijk wordt is het bij mij gekomen

Volgens mij zijn er verscheidene redenen waarom ik recht heb op de digitale originelen:
- Portretrecht: hij werkte in opdracht en werd duidelijk betaald voor het nemen van de foto's. => wij hebben recht op die foto's
- Evolutie fotografie: in dit digitaal tijdperk is het digitale formaat veel belangrijker dan het afgedrukte. wij hebben hem fincneieel voldoende vergoed om foto's te nemen dus hebben ook het recht om hiervan te genieten, op digitale wijze, zoals het in deze tijd de gewoonte is.
=> 'gewoonterecht' binnen particuliere fotografie?
Het plan is om een aangetekende zending te sturen met vermelding van bovenstaande. 1 week antwoordtijd en 2e aangetekend schrijven met ingebrekestelling (op grond van...?)
laatste stap vrederechter?
Hoeveel heb ik om op te staan?
Klopt mijn interpretatie van het portretrecht?
Welke procedure moet ik volgen mbt aangetekende schrijvens, direct een aanmaning na mondeling en telefonisch contact of voorstelling minnelijke schikking? Zoja, wat is die schikking?
Als ik hiermee naar het vredegerecht gaat, wat kost mij dit en zal de uitspraak zeker in mijn voordeel zijn?
voor mij is er maar één mogelijke schikking en dat is dat hij die foto's in perfecte kwaliteit aflevert.
alvast bedankt, ik zou het appreciëren mochten jullie kunnen helpen de foto's van mijn mooiste dag te kunnen bekomen! Heb zelf geen juridische achtergrond dus hoop dat jullie mij hierin verder kunnen helpen