Uitkoping

VANDAEL
Topic Starter

Uitkoping

#1 , 12 mei 2012 14:02

Mijn man heeft een andere vrouw. En we gaan dus scheiden. Dus zou ons huis verkocht moeten worden. Ik wil niet weg uit het huis dus ik zou hem moeten uitkopen.
Hij zegt dat hij gewoon 80 000 EUR moet hebben. Kunnen we dit zo laten schrijven bij een notaris of is dit niet wettelijk?
Moet er eerst een schatter komen en moet alles eerlijk verdeeld worden enzo? We zijn getrouwd onder gemeenschap van goederen.
Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy

#2 , 12 mei 2012 14:30

volgens mij zal je bij uitspraak van de scheiding sowieso een herziening van de lening moeten doen, teneinde de bank kan bepalen of je nog vermogend genoeg bent om de maandelijkse aflossing meester te kunnen als de hypotheek nog loopt. Zo niet lijkt me dat verder geen probleem

Moraelin

#3 , 14 mei 2012 13:20

Als er idd nog een lening loopt. Zoniet kan je gelijk welk bedrag onderling overeengekomen laten opnemen in de akte waar het huis op jouw naam wordt gezet. Geen probleem dus, geen schatter nodig in dat geval.

Reclame

VANDAEL
Topic Starter

#4 , 15 mei 2012 17:58

Er loopt (spijtig genoeg) nog een lening. Volgens de bank zal ik dit waarschijnlijk niet aankunnen. Maar de laatste jaren moet ik de lening en andere kosten al zelf afbetalen, aangezien mijn man geen geld meer binnenbrengt en als hij dit wel doet, doet hij het allemaal op. Mijn zoon zou graag meehelpen met de afbetaling want ook hij wil hier niet weg. Maar ik denk dat dit niet veel uitmaakt dat hij mee wil afbetalen, want het huis zou dan op mijn naam staan...
Bedankt voor de reacties.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mei 2012 18:22

inbreng in gemeenschap naar eigen vermogen .... gezien uw bijna ex niet heeft bijgedragen ... kan je dit bedrag aftrekken van zijn vraagsom.
Misschien hard spelen gezien hij blijkbaar geld nodig heeft....

Moraelin

#6 , 24 mei 2012 16:21

Ik zou ook voorstel van Franciscus volgen: het aanlokkelijke aan een deel cash geld kan hem doen verklaren tov de bank dat u de betalingen reeds alleen deed en ook laten overeenkomen voor dat lager bedrag (helft huis - hetgeen hij nooit betaald heeft). Een andere optie is dat deze afgeloste som in stukken wordt betaald (bv. 4x20.000 euro).

Terug naar “Echtscheiding”