woonbonus

atir
Topic Starter

woonbonus

#1 , 15 mei 2012 17:08

mijn partner en ik ( geen officieel samenwooncontract ) hebben in 2005 een hypothecaire lening aangegaan voor onze woning en genoten van de hypothecaire aftrek, ik heb mijn adres om beroeps omstandigheden tijdelijk moeten wijzigen ( op 15 december 2011), mag ik nu nog de woonbonus aftrekken en zo niet kan ik dan aanspraak maken op andere aftrekposten voor deze lening ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 15 mei 2012 19:08

Indien u om humanitaire of beroepsredenen niet in uw eigen woning kan wonen , heeft u toch recht op de woonbonus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

atir
Topic Starter

#3 , 16 mei 2012 13:51

De beroepsredenen waren enkel om mijn benoeming in andere gemeente veilig te stellen, denk niet dat dit aanvaard wordt, of wel ?. Kan ik nog genieten van een andere aftrek ?

Reclame

wanton

#4 , 16 mei 2012 14:42

De beroepsreden die u aanhaalt , wordt mijns inziens wel aanvaard. Het gaat hem niet zozeer om de afstand. Voor een agentschapsdirecteur van een bank , die boven zijn kantoor moet wonen , blijft de woonbonus van zijn eigen huis genieten. Ik zou er toch voor gaan. Zeker als het om uw enige woning gaat , blijft de woonbonus van kracht.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

KristofKDB

#5 , 16 mei 2012 22:57

u kan idd van deze woonbonus blijven genieten indien de voorwaarde van eigen en enige woning behouden blijft.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”