Ik weet niet of ik hier bij het goede "forum" ben, maar ik ga het proberen een antwoord te vinden op mijn vraag.
Sinds september ben ik werkzaam voor een interim kantoor en dit altijd in hetzelfde bedrijf. Jammer genoeg ben ik op vrijdag 11 mei, tijdens mijn weekcontract, ziek gevallen. Ik heb toen van de dokter een ziektebriefje ontvangen tot en met 21/05/2012 en dit ook binnen de wettelijke termijn naar het interimkantoor opgestuurd.
Ik weet dat, wanneer men ziek valt tijdens het contract, het interimkantoor na 3 maanden ancienniteit, gewaarborgd weekloon moet geven. Normaal gezien moet het interim kantoor na het weekcontract nog 26% uitbetalen bovenop het ziektegeld van het ziekenfonds wanneer je langer dan 3 maanden aan het werk ben bij hetzelfde interimkantoor. Dus wat dat betreft ben ik vrij goed op de hoogte wat mijn plichten en rechten zijn, dit vaak tot spijt van het interimkantoor

Nu komt echter mijn vraag: ik ben dus ziek gevallen tijdens mijn contract (ik krijg altijd weekcontracten) en de week na het contract was ik ook nog ziek. Toen ik dinsdag weer aan het werk ging en mijn contract ging tekenen van deze week ( de week dus van 21/05/2012) gaf het interimkantoor mij ook een contract ter ondertekening voor de week van 14/05/2012: de week waarin ik dus ziek was.
Mijns inziens moet het interimkantoor nu de week van 14/05/2012 ook uitbetalen als volledige werkweek omdat zij mij een contract voor die week hebben laten ondertekenen. Ik heb duidelijk tegen de interimmedewerkster gezegd dat ik die week ziek was en ze antwoordde daarop dat ze dat weten. Ik ben dus nog zo eerlijk geweest dit aan te geven. Maar is het niet zo, dat van zodra zij en ik een contract hebben getekend dat zij die week dan sowieso moeten uitbetalen??
Alvast bedankt,
Moekske