Huis Frankrijk

beau1
Topic Starter

Huis Frankrijk

#1 , 24 mei 2012 16:46

Mijn man heeft ongeveer drie tot vier jaar geleden een stuk bouwgrond gekocht in Frankrijk (zijn droom), hij heeft 2 kinderen en ik heb twee kinderen. (allemaal volwassen en buitenshuis) Na 6 maanden heeft hij de helft geschonken aan mij omdat ik toen geen geld had. Nu zoveel jaar later staat er een huis op dat wij eigenhandig rechtgezet hebben en wij hebben daar heel veel werk aan gehad, hij zowel als ik. ondertussen zijn dan ook mijn ouders overleden en steekt er ongeveer 90.000 euro van mij in dat huis. Ik heb dan ook heel onverwachts ms gekregen zodat ik moeilijk kan gaan en vlug moe ben. Nu heeft hij al verschillende keren laten vallen dat hij daar eigelijk spijt van heeft en zijn kinderen benadeeld. Op welke manier kan dit huis terug op zijn naam gezet worden als hij mij uitkoopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 24 mei 2012 19:56

In situatie als die van jullie ,- geen gezmenlijke kinderen- , moet je voorzichtig zijn met gezamenlijke projecten. Strikt genomen heeft hij u teveel gegeven door u de helft te schenken. Dit kan wel gecompenseerd worden door andere tegoeden , maar in principe mag hij slechts 1/3 weggeven. Hij heeft dus idd zijn kinderen benadeeld. U kan de schenking laten annuleren , mits de 90.000 € ( die van u zijn) terugbetaald worden. Tussenkomst van een notaris is nodig.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”