Oproeping rechtbank 1ste aanleg inzake erfenis

killerboy
Topic Starter

Oproeping rechtbank 1ste aanleg inzake erfenis

#1 , 01 jun 2012 13:56

Geachte ,

Al sinds 2004 ben ik verwikkeld in een erfeniskwestie van mijn grootmoeder. (ben dus wettig erfgenaam door vooroverlijden van mijn moeder).
Ondanks het feit dat deze zaak sinds 2004 in handen was van een notaris , die blijkbaar zonder mijn medeweten in 2008 plots aangesteld werd als gerechterlijk notaris werd er geen akkoord bereikt.
Reden : Uit onderzoek kwam vast te staan dat een tante grote sommen geld ontvreemd had 2 jaar voor het overlijden van grootmoeder. Zij weigert deze sommen te verantwoorden.
Ook de gerechterlijk notaris is duidelijk niet onpartijdig en handeld in het voordeel van die tante :( want die oordeelt dat zij geen geld verduisterde.
Een vb : op bank A werd door bewuste tante bijna 25000 euro opgenomen van grootmoeders rekening.
op bank B zelfde dag 12500 euro
op bank C 1 week later ook 12500 euro
De gerechterlijk notaris oordeeld dat bewuste tante voldoende aantoonde hoe deze sommen besteed werden. Zij schemert met 1 belegging uitgevoerd door haar van 12500 euro en de notaris aanvaard in zijn goedkeuring van vereffening dat dit bedrag de verdwenen sommen betreft van zowel bank A , B als C. (nochtans werden alle bedragen eerst bijna op zelfde dag door haar afgehaald op 3 verchillende banken , samen toch bijna 50000 euro)
Uiteindelijk kon ik dus niets anders dan niet akkoord gaan met deze verdeling en hiervan werd PV opgemaakt.

Vandaag krijg ik dan een oproeping om binnen 3 weken te verschijnen voor de rechtbank van 1ste aanleg , zitting 10de kamer.
Aard van de zaak : vereffening en verdeling nalatenschap op verzoek van _Dstopm

Bovendien staat er bij mijn naam ook een advocaat vermeld die ik totaal niet ken. Heb in deze zaak wel een eigen advocaat .

Zijn er hier personen die hiermee ervaring hebben en die weten wat deze zitting inhoud?
Kan iemand mij ook vertellen wat op verzoek van _Dstopm betekend ?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2012 18:45

_Dstopm ?
In elk geval uw advocaat in kennis stellen van de dagvaarding en zorgen dat die erbij is.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”