ik veronderstel dat jouw advocaat het wel bij het juiste eind heeft.
Enkele vragen: met welke documenten kan je ex mogelijke schenkingen/ leningen bewijzen? En als er dan al een bewijs is: vermits jullie slechts feitlijk samenwoonden: hoe kan ze bewijzen dat de schenking aan jou was? En als het dan al een schenking aan jou was: een schenking moet je niet terugbetalen, dacht ik. En zo ja: waarom nu pas? En de verkoop en verdeling van het huis is helemaal afgerond?
De advocaat van je ex heeft er natuurlijk een klant bij (kassa kassa) en overtuigt haar graag dat ze dit wel rond krijgen. Wat ook wel klopt voor jouw advocaat. (Dat is het eeuwige probleem: je bent een potentiele klant en vaak leggen advocaten de slaagkansen van een zaak niet echt objectief naast elkaar..)
Maar ik vraag me echt af hoe ze dit alles gaan bewijzen.
Ik vermoed dat ze blufpoker spelen om te zien of je meteen met geld over de brug komt.
Anderzijds zou je vanuit je eigen "deontologie" kunnen berekenen wat je effectief van de ex-bomma hebt gekregen, wat je al méér terugbetaald hebt en dat verschil aan haar gewoon terugbetalen.
Aan de bomma wel te verstaan, niet aan je ex

Het is ook een beetje vreemd dat je ex zou procederen voor iets wat haar bomma aan jou gegeven heeft. Voor de bomma lijkt het precies allemaal wel ok, ze zegt zelf niets?