overdreven bemoeienenissen - verregaande gevolgen

Loria
Topic Starter

overdreven bemoeienenissen - verregaande gevolgen

#1 , 03 jun 2012 18:45

Enkele jaren terug had mijn moeder ernstige gezondheidsproblemen. Eén van haar toenmalige buurvrouwen, een vrouw met ernstige psychiatrische problemen ( is nadien een zoveelste keer opgenomen) heeft zich toen voor gedaan als een type sociaal werkster en heeft mijn moeder toen zwaar in de problemen gewerkt.
Zo belde ze een immokantoor om het huis van mijn moeder te verkopen. Mijn moeder was wel het plan dat te doen, maar volgens die vrouw was het immokantoor dat zij voorstelde het beste. Uiteindelijk was zij er totaal niet tevreden over en is haar huis verder verloederd waardoor het veel later voor veel minder is kunnen worden verkocht.
Verder belde ze achter haar rug in haar naam naar de notaris, bank,...Belde ze naar haar werkgever om privézaken aan de grote klok te hangen, ging ze langs bij haar ex-echtgenoot om eens over haar te praten,....
Toen mijn moeder aan de beterhand was, zei ze dat dit moest stoppen. Die vrouw is haar hierna nog bij enkele vrienden en belangrijke instanties zwart gaan maken, maar is niet veel later opgenomen in psychiatrie.

Er hebben hier misschien geen echte zware criminele feiten voorgedaan, maar ik vraag me af of 2-3 jaar na die dingen hier iets aan te doen valt. Door de slechte raadgevingen en gestoorde geest van die vrouw heeft mijn moeder veel geld verloren en is haar reputatie toch wel slecht gemaakt. Ze had inderdaad niet zo naief moeten zijn, maar die vrouw speelde het toen heel sluw en kwam overtuigend over.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2012 16:00

Ik lees niets strafbaars in uw posts. Hooguit "laster en eerroof" als de vrouw uw moeder echt gaan "zwartmaken" is. Het is echter wel vrij laat (2-3 jaar) om daar nu nog met aan te draven. Als er al laster en eerroof in het spel was, denk ik dat het nu moeilijk te bewijzen valt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2012 16:13

Idd als die vrouw niet in naam van uw moeder iets heeft getekend maar als uw moeder alles heeft getekend...dan kan UW MOEDER weinig doen.
Laster en eerroof is een klachtmisdrijf.
Daarna nog gaan zwartmaken bij belangrijke instanties ...en wat hebben die instanties gedaan?
Welke schade heeft uw moeder geleden? U kon toch ook zien dat woning verloederde of niet??
Zonder de exacte en concrete feiten ... mogelijk oplichting ... kan hier niet veel gedaan worden.
Verband tussen 'zwartmaken' en schade moet kunnen bewezen worden.

Reclame

Eddy009

#4 , 04 jun 2012 19:46

Parket zal hiervan geen zaak maken.

Terug naar “Archief”