betalingstermijn vonnis

Luc73
Topic Starter

betalingstermijn vonnis

#1 , 06 jun 2012 13:52

Geachte,

Synthese van mijn zaak :
probleemstelling :
na een procedure voor het vredegerecht werd de tegenpartij veroordeeld tot het betalen van het door mij gevorderde bedrag.
Eerstdaags vervalt de beroepsmogelijhkheid van de tegenpartij .
Deze werd eveneens veroordeeld tot het betalen van de gedingkosten welke duidelijk in het vonnis werden gedefinieerd en anderzijds de gerechterlijke rente.

vraag:
tegen wanneer moet de tegenpartij het gevorderde bedrag betalen ?
Wie berekent het totale bedrag ( lees de gerechterlijke interest )
Moet dit vonnis nog betekent worden ?

Alvast bedankt,
Luc

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GlenG

#2 , 26 jun 2012 05:07

Antwoord op uw eerste vraag: hangt af van aantal factoren zoals zit de tegenpartij in schuldbemiddeling of heeft de tegenpartij loonbeslag of dergelijke dan krijg je een bepaalde rang waar van de staat altijd voorrang heeft bv bij belastingschulden. Het beste is voor de tegenpartij om onmiddelijk te betalen omwille van de gerechtelijke intrest maar soms kan een tegenpartij dit uiteraard niet.

Antwoord op uw 2de vraag: Dit wordt berekend door de deurwaarder.

Antwoord op uw 3de vraag: Uw advocaat zou dit moeten weten want de deurwaarder geeft het bericht aan de advocaat of het vonnis betekent is of niet.

marmat

#3 , 07 jul 2012 11:07

Moet het vonnis nog betekend worden ?

Je vermeldt dat de beroepstermijn verstrijkt.

Ik wil je er wel op wijzen dat de termijn om beroep aan te tekenen pas begint te lopen nadat
het vonnis aan tegenpartij is betekend.
Dus kijk toch maar even na of dit wel degelijk is gebeurd.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”