Opleiding avondschool en educatief verlof

Meccano
Topic Starter

Opleiding avondschool en educatief verlof

#1 , 09 jun 2012 13:46

Hallo,

Ik zou graag in september een graduaatsopleiding willen volgen in avondschool.
Mijn baas wil niet dat ik dit ga doen omdat ik dan 3 avonden per week gegarandeerd om 18u moet terug zijn voor de avondschool.
Omdat ik nogal flexibel moet zijn in mijn job en zeer vaak lange dagen moet maken of op logement moet. Valt dit volgens hem helemaal niet te combineren.
Onze firma telt 36 medewerkers en ik ben de enige in mijn functie.
Toen ik de woorden educatief verlof liet vallen werd hij al helemaal ongemakkelijk.

Kan een baas zoiets weigeren? Volgens mij niet... Langs de andere kant wil ik dan ook weer niet mijn job verliezen.
Volgens mijn baas zou ik nog meer dan voldoende doorgroeikansen krijgen zonder dat ik hiervoor ga bijscholen. Maar dat zegt hij al 3 jaar...
En aangezien ik momenteel geen echt degelijk diploma heb is een andere meer uitdagende job moeilijk te vinden.

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 09 jun 2012 13:49

Educatief verlof is een recht, geen gunst. Het mag u dus niet geweigerd worden. De werkgever moet uiteraard wel akkoord gaan met de planning van dit verlof.

Alle info kan je hier vinden: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=536" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 jun 2012 21:59

hij kan educatief verlof niet weigeren, hij kan wel verlof op bepaalde dagen weigeren, maar enkel indien hij daar een goeie reden voor heeft.

Reclame

Terug naar “Andere”