moeder wil domicilie wijzigen om uitendelijk meer kindergeld

Kroko
Topic Starter

moeder wil domicilie wijzigen om uitendelijk meer kindergeld

#1 , 11 jun 2012 13:41

Scheiding met EOT in 2010, 1 zoon nu 4jaar, co-ouderschap 50/50% bij beide ouders. Zoon gedomicilieerd bij de mij (vader) kindergeld ook bij mij, waarvan ik 50% doorstort naar de moeder. Geen onderhoudsgeld
Moeder wil nu de domicilie van mijn zoon aanvechten omdat ze er nu is achtergekomen dat haar 2e de kind in een nieuwe relatie minder kindergeld trekt omdat haar 1e kind (onze zoon) bij mij gedomicilieerd is, en het kinderbijslagfonds de moeder dus beschouwd als moeder met 1 kind.

Wat kan ze me maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 11 jun 2012 13:43

Vraag:
Waarom zou u hiertegen zijn, als zij de helft zou doorstorten naar u?
U zou even veel krijgen, zij meer.

Sommige rechters zien hierin een goede reden, sommigen niet. Zij kan in ieder geval de vraag stellen en naar de rechtbank gaan met een verzoekschrift.

Kroko
Topic Starter

#3 , 11 jun 2012 13:50

Het is ingewikkelder, omdat mijn partner ook een zoon heeft die jonger is, waarvoor kinderbijslag ontvangen wordt (163Euro). Dan is de situatie omgedraaid en ontvang ik maar kinderbijslag voor 1 kind.

Het is dus zo

KIND1 gedomicileerd bij vader ontvangt 88.51 Euro, vader stort 50% door aan moeder (relatie die eindigde in schieding

Nieuwe relatie vader, nieuw samengesteld gezin, partner met zoontje komt er bij = KIND2 krijgt van kinderbijslagfonds 163.77Euro. Omdat het het 2de kind op hetzelfde adres is.

Nieuwe relatie moeder, krijgt kind = KIND3 met nieuwe partner. Ontvangt maar kinderbijslag voor 1 kind omdat KIND1 gedomicileerd is bij vader.

Reclame

Joeri_J

#4 , 11 jun 2012 15:06

Het verschil ook delen in 2 ?
Zodat beide evenveel krijgt?

Kroko
Topic Starter

#5 , 11 jun 2012 15:20

Waarom moet de moeder van kind2 financieel boeten voor het mislukken van mijn relatie?

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 jun 2012 15:24

Dit argument telt langs beide zijden.

Kingfisher

#7 , 12 jun 2012 11:25

De domicilie heeft meer gevolgen dan alleen kindergeld. Bv: jouw kind kan misschien goedkoop naar de speelpleinwerking tijdens de vakantie in uw gemeente, omdat het daar inwoner is, bij de mama zal dat niet gaan.

Terug naar “Echtscheiding”