Gedeeltelijk vruchtgebruik

Sydilla
Topic Starter

Gedeeltelijk vruchtgebruik

#1 , 12 jun 2012 17:20

Toen mijn moeder overleed ben ik eigenaar geworden van haar deel van het huis. het andere bleef bij mijn vader.
Mijn vader hertrouwde en stelde op dat zijn stuk bij zijn overlijden in vruchtgebruik genomen kan worden door zijn nieuwe vrouw.
Nu is mijn vader gestorven en heeft mijn stiefmoeder dit stuk in vruchtgebruik gekregen, bij haar dood wordt dit dan verdeelt onder mij en mijn zus.
Door familiale problemen komen wij niet goed overeen en ik vroeg mij af of ik op een of andere manier mijn stiefmoeder huur kan laten betalen voor het deel dat ik eigenaar van ben en zij dus niet in vruchtgebruik heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 jun 2012 17:28

ik geloof dat er inderdeed een fout in de constructie van je vaders redenering zit:
je vader had het vruchtgebruik van je moeders deel; Nu hij ook overleden is, doofde zijn vruchtgebruik van je moeders deel ook uit.
hij kan enkel het vruchtgebruik van zijn deel aan zijn nieuwe echtgenote overlaten. Maar niet over het gedeelte van jullie moeder.
Daar zijn jullie nu volle eigenaar van, dus daar kan je vergoeding voor vragen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 jun 2012 18:31

Uw stiefmoeder is u inderdaad een halve huur verschuldigd!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”