onder welke rubriek?

sleper
Topic Starter

onder welke rubriek?

#1 , 13 jun 2012 11:04

In 1980 levensverzekering afgesloten bij verzekering XX. Ik betaalde toen jaarlijks een 3700frank , later een 95 euro. Op einde looptijd, toen ik 60 werd zou ik 100 000 frank trekken plus interesten van winst deelname .ik diende deze jaarlijks in bij mijn lastenbrief omdat de premie aftrekbaar was . Verleden jaar , som getrokken +- 4500 euro . Hier werd niks vermeld of er enige lasten al werden afgehouden Onder welke rubriek moet ik dit invullen om correct te wezen en hoe wordt dit belast ? dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisss

#2 , 13 jun 2012 16:47

Normaal gezien moet er een bevrijdende taks op langetermijnsparen van 10% ingehouden zijn bij uitkering van het kapitaal op 60 jaar. Dan moet je niets meer aangeven op je belastingbrief. Daar moet je zeker een brief van gekregen hebben. Anders eens contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij.

sleper
Topic Starter

#3 , 13 jun 2012 21:06

Normaal gezien moet er een bevrijdende taks op langetermijnsparen van 10% ingehouden zijn bij uitkering van het kapitaal op 60 jaar. Dan moet je niets meer aangeven op je belastingbrief. Daar moet je zeker een brief van gekregen hebben. Anders eens contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij.
Ik zal dat zekers doen maar ik herinner me geen brief daarontrent . Dank voor tip.Ik weet niet of zulk een levensverzekering aanzien wordt als langetermijnsparen . De premie die ik jaarlijks betaalde heb ik trouwens jaarlijks ingediend als aftrekpost.

Reclame

sleper
Topic Starter

#4 , 14 jun 2012 09:55

Daarnet gebeld naar verzekeringsmaatschappij en die melden dat ik dat bedrag niet hoefde over te geven . De dame sprak over een nieuw fiscaal regime of iets dergelijks . Nu heb ik daarnet mijn lastenbrief laten invullen op belastingsdienst en ik heb een uittreksel van deze storting bij de andere aangiftes gevoegd . Juffrouw heeft het niet in de computer overgegeven maar wel een kopijte genomen en los bij het dossier gevoegd .Ze wist het ook niet zeker of het moest aangegeven worden . Zal in de loop van volgende maand wel eens bij belastingsdienst binnen springen en proberen te achter halen wat er nu juist moest gebeuren .Misschien beter dan af te wachten tot ik aanslag krijg.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”