Huurder is niet weg

Dim
Topic Starter

Huurder is niet weg

#1 , 20 jul 2007 18:01

Hallo ,

We zitten met een probleem nl.wij hebben een contract vanaf 15juli getekend en die huurder die daar nu woont heeft een contract die blijkbaar loopt tot 1 september . We stondn daar op 17juli bij dat huis (zoals afgesproken met immo)en al haar meubels stonden daar nog .
De fout ligt bij dat immobureau volgens mij door die fout met die contracten . Wij weten nu geen enkele vaste datum wanneer we erin kunnen . En ik heb al een halve maand betaald ook ondertussen . Moet ons contract verandert worden of wat kan ik ondernemen ? Het was al de derde keer dat ik alles moest afzeggen (levering van meubels enz)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 jul 2007 11:46

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of...Art.1719.De verhuurder is, uit de aard van het contract, en zonder dat daartoe enig bijzonder beding nodig is, verplicht:1?.Het verhuurde goed aan de huurder te leveren...?(Burgerlijk Wetboek).

Maan de verhuurder aangetekend aan het verhuurde goed onverwijld te leveren en u te vergoeden voor alle schade die u door zijn niet-nakomen lijdt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Dim
Topic Starter

#3 , 22 jul 2007 13:34

Bedankt voor je uitleg , het is al heel wat duidelijker nu . Moet er in ons geval dan ook een nieuw contract opgesteld worden ?

mvg
Dimi

Reclame

YoeriS

#4 , 22 jul 2007 21:43

Bedankt voor je uitleg , het is al heel wat duidelijker nu . Moet er in ons geval dan ook een nieuw contract opgesteld worden ?

mvg
Dimi
Neen, het is juist dat contract dat u beschermt en u recht geeft op een schadevergoeding.
Zolang zij het goed niet kunnen leveren heeft u recht op een vergoeding.

Dim
Topic Starter

#5 , 23 jul 2007 00:09

Het is wel zo dat wij nog allebei thuis wonen . Hebben wij dan ook recht op een schadevergoeding ? Kan ik bijvb zeggen tegen dat immobureau dat we bijvb de registratiekosten(en voor het opsteln van een (schade)dossier) niet betalen ,omdat we niet op tijd in ons huis konden ? Of kan ik dat niet maken ? Iedereen bedankt voor de informatie .

Terug naar “Huren”