gratis elektriciteit

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

gratis elektriciteit

#1 , 12 jun 2012 22:55

In Vlaanderen heeft elk gezin recht op een bepaalde hoeveelheid gratis elektriciteit.
Een gemeubileerde woning die mij toebehoort wordt bewoond door een persoon die daar gedomicilieerd is.
Alle nutsvoorzieningen staan op mijn naam. De bewoner betaalt mij de verbruiksrekeningen terug. Die persoon moet mij geen huur betalen, enkel de onkosten zoals energie en dergelijke.
De gratis electriciteit wordt toegekend volgens grootte gezin. De gegevens daarvoor komen uit het Rijksregister.
Om één of andere reden werd deze persoon, niettegenstaande de wettelijke verplichting, niet in aanmerking genomen voor gratis electriciteit (jaarlijkse afrekening vermeldt "0 personen").

Nochtans is de persoon daar goed en wel gedomicileerd, hij heeft het me met een on-line consultatie van het Rijksregister bewezen.
De electriciteitsleverancier -gevraagd naar uitleg hieromtrent- maakt er een warboel van. Ze halen m.i. opzettelijk drie woningen -waarvoor een electricteitscontract op mijn naam bestaat- opzettelijk door elkaar, niettegenstaande de domicilieringsgegevens voor de verschillende woningen klaar en duidelijk en verifieerbaar zijn.

Het gaat over een klein bedrag, maar gelet op hebzuchtigheid van die electriciteitsleverancier wil ik hem dat niet gunnen.
Klacht neerleggen bij de VREG, of??
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 12 jun 2012 23:07

Contract op privénaam (huishoudelijk contract): dit contract sluit u af voor het verbruik in de woning waar u gedomicilieerd bent. U krijgt een bepaalde hoeveelheid gratis elektriciteit en u bent als particulier beschermd als u uw factuur laattijdig of niet betaalt.

Contract op privénaam voor een tweede woning: dit contract sluit u bijvoorbeeld af voor het verbruik van uw tweede verblijf aan zee of in de Ardennen. U krijgt geen gratis elektriciteit voor deze woning en u bent niet beschermd als u uw factuur laattijdig of niet betaalt.

Volgens mij gaat de bewoner, gezien het contract op uw naam staat er geen recht op hebben, cf. De tweede categorie. http://m.vreg.be/gratis-elektriciteit" onclick="window.open(this.href);return false;

wanton

#3 , 15 jun 2012 18:31

Idd , mern krijgt slechts gratis electriciteit op één leveringspunt. Indien u meerdere contracten heeft , komt slechts uw eigen domicilieadres in aanmerking.

Even vertellen. Om die 'gratis electricteit' te kunnen toekennen , is de prijs van de electriciteit verhoogd. Op die manier speelt de 'solidariteit'. Iedereen betaalt mee om iedereren een beetje gratis energie te kunnen geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”