In Vlaanderen heeft elk gezin recht op een bepaalde hoeveelheid gratis elektriciteit.
Een gemeubileerde woning die mij toebehoort wordt bewoond door een persoon die daar gedomicilieerd is.
Alle nutsvoorzieningen staan op mijn naam. De bewoner betaalt mij de verbruiksrekeningen terug. Die persoon moet mij geen huur betalen, enkel de onkosten zoals energie en dergelijke.
De gratis electriciteit wordt toegekend volgens grootte gezin. De gegevens daarvoor komen uit het Rijksregister.
Om één of andere reden werd deze persoon, niettegenstaande de wettelijke verplichting, niet in aanmerking genomen voor gratis electriciteit (jaarlijkse afrekening vermeldt "0 personen").
Nochtans is de persoon daar goed en wel gedomicileerd, hij heeft het me met een on-line consultatie van het Rijksregister bewezen.
De electriciteitsleverancier -gevraagd naar uitleg hieromtrent- maakt er een warboel van. Ze halen m.i. opzettelijk drie woningen -waarvoor een electricteitscontract op mijn naam bestaat- opzettelijk door elkaar, niettegenstaande de domicilieringsgegevens voor de verschillende woningen klaar en duidelijk en verifieerbaar zijn.
Het gaat over een klein bedrag, maar gelet op hebzuchtigheid van die electriciteitsleverancier wil ik hem dat niet gunnen.
Klacht neerleggen bij de VREG, of??