info over rechten

hariz
Topic Starter

info over rechten

#1 , 16 jun 2012 07:09

Op 15/06/2012 23:33, Jameleddine Hariz schreef:

ik kan dit bericht niet in de forum platsen uw hulp is nodig aub al
vast bedank
ik heb de exclusif gezaag over mijn kind van 6,5 jaar ( vonnis
gesproken door de vrederechter van boom )
na zijn ontvoering door zijn moeder is mijn zoon weer bij mij het is
precise 30dagen geleden
gisteren om 10uur 30 kreeg ik een téléfoon van de politie met de
melding dat mijn zoon van de school afgehaald was en dat ik bij de
jeugrechter om 14uur moet verschijnen , daar is gebleken dat mvr heeft
gemeld dat ik zou met vacantiemet mijn zoon gaan ,
binnen 5 minuten en zonder me te laten mijn uitleg doen beslist deze
rechter dat mijn zoon in een kinderhuis te platsen ; mijn vraag is of
de jeugrechter mag dat doen , en wat heb ik aan de vonnis van de
vrederechter is die nog van kracht of niet????
volgens mij hebben wij een justitie van twee scnelheiden in belgie (
justice a deux vitesse)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2012 10:12

Vrederechter heeft voorlopige maatregelen genomen...vermoedelijk tijdens een echtscheidingsprocedure.
Is er proces verbaal opgesteld door politie voor die 'ontvoering'.
Wie heeft het kind ontvoerd? Waar is het terug aangetroffen.

Wie heeft kind van de school opgehaald?
Bent u gehoord door de politie of moest u ineens naar de jeugdrechter?

Hebt u een advocaat, had uw kind een advocaat toegewezen gekregen?
Was de moeder ook aanwezig?

En ja, een jeugdrechter kan die beslissingen nemen.
De jeugdrechter is trouwens de rechter die gezien zijn benaming beslissingen over/voor jeugd (kinderen) kan nemen.
Een jeugdrechter kan de beslissingen van de vrederechter zeker bijsturen of wijzigen.

U kan best zo snel mogelijk een advocaat raadplegen.

hariz
Topic Starter

#3 , 16 jun 2012 14:05

al eerst bedank voor uw aandacht
mijn kind was door zijn moeder ontvoerd en megenomen naar zweden , via de fédérale justitie heb ik mijn kind weer terug na een zitting in zweden waar is beslist om dat kind terug moet naar mij toe , ondertussen is zijn moeder veroordeelt tot 2 jaar gevangenisstraf en 300euro geldboete, zij was ook gepakt toen zij mijn zoon terug bracht , zelf heb ik geen verzet getekend tegen zijn vrijlating , dus was zij na 15 dagen op vrij voet gesteld .
de politit heeft hem van de school afgehaald zonder mij te lichten ?
ik moest meteen naar de rechter gaan om 14uur op de zelf de daag, ik heb mvr bij de rechter gezien , en mijn zoon heeft een advocaat en stemt met de advis van de siciale dienst om mijn kind in een kinderthuis te plaatsen en binen 5 minuten was de beslissing genomen door de jeugrechter
trowens volgens mij was de beslissing al genomen s'morgens omdat mijn zoon was al van de school afgehaald om 10u30.
ik wou met mijn zoon met vacantie gaan toen hoorde ik van de politie dat ik dat niet mag doen , dus heb ik mijn advocaat gevraad of dat mogelijk is die antwoorde mijn dat ik de exclusif gezaag over mijn kind heb en dat ik maag met mijn zoon rijzen via email , dus ik heb een kopie van dat email megenomen en naar de politie gegaan , en ik vroeg hen om mij schriftelijk te lichten dat ik niet mag rijzen met mijn zoon , en binen 24uur was dezehaart scheurind beslissing genomen .
ik heb meteen een verzet tegen getekend bij de rechtbank
en ik dink met de honger staking te beginen bij de rechtbank tot ik mijn zoon weer terug kreeg , wat denk u daar over ????
alvast bedank

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2012 17:37

Dus er is/was al een sociaal onderzoek opgestart.
Heeft de politie gezegd in wiens opdracht of om welke reden ze uw kind van school hebben gehaald of wie dat gedaan heeft.
Welke nationaliteit heeft uw kind, heeft u en heeft de moeder?

Een hongerstaking beginnen is contraproductief en zal niets uithalen integendeel.
Maandag raadpleegt u best uw advocaat die zal u met alle info kunnen uitleggen wat u best zou doen.

hariz
Topic Starter

#5 , 16 jun 2012 20:07

de politie zegt dat de procureur heeft dat bevel gegeven om mijn zoon van de school te halen , ik en mijnzoon hebben de nederlandse nationaliteit mijnvrouw heeft de tunesische natonaliteit en ik heb haar in het cader van gezieshereiniging in maart 2011 in belgie ingeschrijven bij de gemeente toen zij mijn zoon ontvoerde had zij een teidelijke titel van 3 manden, zij is terug in belgie in mei 2012 van zweden , alvast bedank

Foxleader1976

#6 , 24 jun 2012 15:41

Geachte,

Ik heb iemand leren kennen. Zij is getrouwd met iemand uit België. Zij komt uit Zuid-Amerika. Zij is absoluut niet gelukkig met haar man. Ze is bang, indien ze bij mij komt en haar man verlaat, terug zal moeten gaan naar Zuid-Amerika. We zien elkaar heel graag, maar ze is ook heel bang. Kan er mij iemand mij vertellen welke rechten zij heeft. Haar schoonfamilie heeft toestemming moeten geven voor dat haar man en zij hebben kunnen trouwen. Ze heeft alles opgegeven en voelt haar niet gelukkig. Ze is gelukkig bij mij en voelt zich veilig. Geborgen. Voor mij is da allemaal dat juridische. Kan iemand dat verstaanbaar uitleggen wat de situatie is?

Terug naar “Archief”