Huren zonder domiciliering / domicilatie

DS
Topic Starter

Huren zonder domiciliering / domicilatie

#1 , 24 jul 2007 12:14

Hallo,

Ik ga pas voor het eerst samen met mijn vriend een apartement huren, en ben dus druk op zoek. Nu heb ik weer een appartement gevonden om te bezichtigen, maar de makelaars vertellen me dat de reden dat het appartement nog niet weg is, is dat domiciliatie niet mogelijk is, dat ik dus dat adres niet op mijn IDkaart kan zetten! wij vinden dat dus allemaal een beetje louche natuurlijk.. zouden we daar niet mee in de problemen kunnen komen? zouden huiswaarders onze spullen niet weg kunnen komen halen omdat de 'echte' huurders dan schulden hebben of iets dergelijks? Moet mijn officieel adres dan die van mijn ouders blijven?

Ik snap niet dat proffesionele makelaars zich dan aan zoiets zouden wagen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 24 jul 2007 14:13

Gaat het misschien over een studentenkot of -appartement?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

DS
Topic Starter

#3 , 25 jul 2007 11:11

nee, het gaat over een gewoon appartement met twee slaapkamers en zelfs een autostaanplaats..

ik heb ze gevraagd hoe het komt, ze zeggen dat de gemeente het niet herkent als een twee adressen plaats, maar dat dus wel zo is, dat het officieel verklaard is door een notaris, en dat de post op twee adressen aankomt..

Reclame

dieke

#4 , 25 jul 2007 12:22

nee, het gaat over een gewoon appartement met twee slaapkamers en zelfs een autostaanplaats..

ik heb ze gevraagd hoe het komt, ze zeggen dat de gemeente het niet herkent als een twee adressen plaats, maar dat dus wel zo is, dat het officieel verklaard is door een notaris, en dat de post op twee adressen aankomt..
De post etc hebben daar niets mee te maken. Als eigenaar moet je een bestemmingswijziging vragen en bekomen op het gemeentehuis vooraleer je mag spreken van bv. 2 woongelegenheden. Als de gemeente het dus niet erkent, IS het ook niet zo.

DS
Topic Starter

#5 , 25 jul 2007 13:28

ah dus is het illegaal en gevaarlijk? aangezien het door een makelaarskantoor word aangeboden die zei dat de notaris het gedocumenteerd heeft, zou ik verwachten dat ze zich proffesieen zouden gedragen en zich dus toch niet met illegale activiteiten inlaten maar wat weet ik er nu van..

dieke

#6 , 25 jul 2007 21:18

Los van het feit of het makelaarskantoor je correct heeft ingelicht over het hoe en waarom van dat probleem met die 2 woongelegenheden, zou je sowieso al moeten besluiten dat je zoiets niet MAG huren om er je vaste woonplaats van te maken. De makelaar heeft je gezegd dat je er geen domicilie kan plaatsen en dat is voor jou de kern van de zaak.

Je bent immers bij wet verplicht je te domicili?ren op het adres van je hoofdverblijfplaats.

Terug naar “Huren”