Actori incumbit probatio (eiser draagt de bewijslast). Als deze 'schuldeiser' iets eist, zal hij met bewijzen moeten afkomen, ik baseer me hiervoor op het wetboek successierechten:
Het bestaan van de schulden die in het passief van de nalatenschap worden opgenomen, moet worden bewezen door de bewijsmiddelen die in rechte toelaatbaar zijn (art. 29, lid 1 W.Succ.).
Dit artikel regelt eigenlijk de bewijslast voor aftrek van de schulden om de berekening te doen van de successierechten. Doch ook de schuldeiser dient zijn vermeende schuldvordering te bewijzen.
Heeft u al eens uw notaris gecontacteerd?
Ik heb de indruk dat de communicatie via een notaris over het algemeen moeizaam verloopt. In mijn geval is dat ook zo. Wij proberen al maanden een afspraak te maken nav overlijden grootvader in april dit jaar en telkens krijgen we als antwoord dat ze met de papieren bezig zijn...Actori incumbit probatio (eiser draagt de bewijslast). Als deze 'schuldeiser' iets eist, zal hij met bewijzen moeten afkomen, ik baseer me hiervoor op het wetboek successierechten:
Het bestaan van de schulden die in het passief van de nalatenschap worden opgenomen, moet worden bewezen door de bewijsmiddelen die in rechte toelaatbaar zijn (art. 29, lid 1 W.Succ.).
Dit artikel regelt eigenlijk de bewijslast voor aftrek van de schulden om de berekening te doen van de successierechten. Doch ook de schuldeiser dient zijn vermeende schuldvordering te bewijzen.
Heeft u al eens uw notaris gecontacteerd?
De communicatie met de notaris verloopt bijzonder moeizaam.
Of de procedure nog niet afgerond is, is mij helemaal niet duidelijk. De boedelbeschrijving is opgemaakt en aangegeven, wat moet er dan nog meer gebeuren zodat ze rond is?