aankoop auto

Nolpetrol
Topic Starter

aankoop auto

#1 , 24 jul 2007 21:45

Enkele maanden gelden bestelde ik een nieuwe auto die een maand later geleverd werd. In het verkoopcontract werden de prijs van de nieuwe auto en de opties vermeld, dit verminderd met de korting en de overname van de oude wagen, gaf onderaan dit document het "nog te betalen saldo."
Dit bedrag werd bij de levering betaald doormiddel van een bankcheque, waarna de leveringsnota werd afgetekend door de verkoper.
Vandaag bijna anderhalve maand later kreeg ik een telefoontje van de boekhouder van de garagist, die mij wist te vertellen dat er "een foutje" was geslopen in het verkoopcontract. Blijkbaar had de verkoper de getallen verkeerd samengeteld en had het "nog te betalen saldo" ?2000 hoger moeten liggen. Nu wordt mij gevraagd om dit sommetje eens even te betalen. Nu betwijfel ik tenzeerste dat ik in dat geval (prijs + ?2000) de auto zou gekocht hebben !
Mijn vraag : Moet ik dit betalen ? Kan dit zomaar ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding