Urine te drinken gegeven

StevenV132
Topic Starter

Urine te drinken gegeven

#1 , 26 jun 2012 08:45

Ik ben onlangs op een feestje urine te drinken gegeven onder het mom dat het bier was. Ik was in beschonken toestand, en heb 2 gulzige slokken van het glas genomen vooraleer ik doorhad dat het niet juist zat.
Onder welk artikel van het strafwetboek valt hier iets over terug te vinden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 26 jun 2012 15:07

Slechte keuze van "maten" is momenteel nog niet strafbaar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2012 15:27

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... eltje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
strafrechtelijk kan u gaan voor het toedienen van giftige stoffen

Strafwet:
Art. 421.
Met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot tweehonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die onopzettelijk bij een ander een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid veroorzaakt door hem stoffen toe te dienen, die de dood kunnen teweegbrengen of de gezondheid zwaar kunnen schaden. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
Indien de urine afkomstig was van iemand met een geslachtsziekte:
(Bjorn Ketels heeft daar een paper over geschreven nl Strafrecht en seksueel overdraagbare aandoeningen: hot topics
Bjorn Ketels Hiv en aids: de multidisciplinaire aanpak. Juridische aspecten
Instituut voor Tropische Geneeskunde Antwerpen, 17 mei 2011)

Besluitwet van 24 januari 1945 betreffende de prophylaxe der geslachtsziekten, B.S. 26 januari
1945
› Art. 11, eerste lid: ieder die weet of blijkens de omstandigheden moet veronderstellen dat
hij lijdende is aan een geslachtsziekte die gevaar voor besmetting oplevert en niettemin
geslachtsgemeenschap heeft, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot twee
jaar en met een geldboete van zesentwintig tot duizend frank, of slechts met één van
deze straffen (tweede lid: verdubbeling bij herhaling

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2012 11:35

Ik ben onlangs op een feestje urine te drinken gegeven onder het mom dat het bier was. Ik was in beschonken toestand, en heb 2 gulzige slokken van het glas genomen vooraleer ik doorhad dat het niet juist zat.
Onder welk artikel van het strafwetboek valt hier iets over terug te vinden?
Ik denk dat die "gegeve" "gekregen" moet zijn en dat u het "slachtoffer" bent? Denkt u hier echt een zaak van te maken? Good luck, mate! Het betreffende wetsartikel is u al gegeven, maar ik raad u aan dit te beschouwen als een goeie les, en het verder te laten rusten. Ik denk niet dat u er schade aan overgehouden hebt, tezij wat image-schade?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#5 , 29 jun 2012 11:47

er zijn zelfs gezondheidsgoeroes die zweren bij urine-therapie..zowel drinken als inwrijven.
Alleen weet ik niet precies of dat je eigen urine moet zijn of van iemand anders en wat je daarmee precies geneest...

Mariette

#6 , 29 jun 2012 12:23

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... eltje.html" onclick="window.open(this.href);return false;

eigen ochtendurine zou kunnen helpen tegen allerlei kwaaltjes.

djorkaef

#7 , 07 aug 2012 21:37

Geen verhaal wordt hier beweerd.

Ik heb een soortgelijk verhaal:

Het deed zich voor bij een 'schattentocht' waar groepjes via een kaart, na elkaar 'schatten' moeten zoeken en raadsels oplossen.
Bij het oplossen van een raadsel is er altijd een beloning zoals een koekjesdoos die gevonden wordt waar je een koekje uit mag nemen.
Onze groep was een van de eerste groepen en mijn kameraad heeft nadien de jeneverfles 'aangevuld' met urine.
Hierdoor hebben alle volgende groepen daarvan gedronken.

Maar hem valt juridisch dus niets te verwijten omdat er geen geleden schade is?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”