onbzichtbare gebreken van een lekkende mazout tank

tonini
Topic Starter

onbzichtbare gebreken van een lekkende mazout tank

#1 , 29 jun 2012 22:10

De buren hun tank is gelekt met zichtbare bewijzen; alles staat op foto met zichtbare mazout in en rond hun tank!
Maar de buren proberen het op mij te verhalen omdat ik ook zou een ondergrondse mazout tank bezitten en dat de reuk ginder en de vervuiling zeker niet van hen komt.
Op de notarieele akte staat degelijk dat er geen ondergrondse mazout tank aanwezig is op mij grondgebied.Na onderzoek van een gerechtelijk expert blijkt wel degelijk dat ik een ondergrondse tank bezit die geconstateerd is met eneen metaaldedector.Die gaan ze volgende week openleggen en stalen er van nemen.

Kan ik de notaris ingebreke stellen en de vorige eigenaar!!

Kun je mij op goede weg stellen en mij de nodige informatie bezorgen aub.

Dankt uw
>

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ippa

#2 , 30 jun 2012 09:46

Snel de notaris contacteren. Die dient alles op te klaren en is volledig verantwoordelijk voor dit aspect van de verkoop.
Ik zou ook niet graag in de plaats zijn van de vorige eigenaars wanneer ze dit niet gemeld hebben.

Bijkomende informatie kan je ook krijgen bij een erkend immobiliënkantoor. Zij weten er écht alles over. Ik ben in dit geval geweest en het kantoor heeft mij heel goed geholpen met betrekking tot de vlledig wetgeving. Gaw wel bij een gekende (en erkende) makelaar.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2012 09:54

Ik zie niet in wat je de notaris zou kunnen verwijten. Die kan toch ook niet weten dat die tank daar zit.

De vorige eigenaars kan u wel aanpakken ... als zij wisten dat die tank daar zat.

Het beste zou zijn dat u de vorige eigenaars bij de expertise betrekt, zodat de expertise ook aan hen tegenstelbaar is. Dan moet je wel aan de gerechtsdeskundige vragen dat hij zijn onderzoek voorlopig schorst tot u hiertoe het nodige hebt kunnen doen. Raadpleeg een advocaat.

Reclame

mava105

#4 , 30 jun 2012 13:26

Met welke brandstof werkt u verwarming? Indien op gas, van welk jaar is deze ketel. Dan heb je toch al een idee van wanneer de stookolietank vermoedelijk buiten gebruik is. Sedert wanneer ben je eigenaar van de woning geworden? Was er een gunstig bodemattest?
Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk het bestaan van de tank verzwegen voor de notaris. Die kan alleen maar afgaan op zijn verklaringen, want een bodemattest geeft gewoonlijk geen uitsluitsel. Kan alleen maar iets zeggen als er een officieel aangevraagde tank ligt of als er voorheen al problemen met deze tank waren.
Kan een zeer dure zaak worden als er bodemverontreiniging wordt vastgesteld.
daarom zeker vorige eigenaar in deze zaak dagvaarden.

patjebrussel

#5 , 30 jun 2012 13:48

Kan een zeer dure zaak worden als er bodemverontreiniging wordt vastgesteld.
daarom zeker vorige eigenaar in deze zaak dagvaarden.
Absoluut. Ik wil niet in die vorige (en huidige) eigenaars, vorige eventuele keurder(in die zijn plaats wil ik al zeker niet staan), hun plaats staan. Men is daar niet zacht mee met dat soort dingen.
Ikzelf mag tanken keuren, maar doe dit, op aanraden van collega's, niet. Er is daar veel ambras mee, ook dat lekken op de keurder gestoken wordt (vacuum- en blaastesten), en een kleine zelfstandige kan daar niet tegenop.

Meteen actie ondernemen, doe dit in samenspraak met een advocaat.

Franciscus

#6 , 30 jun 2012 18:13

ook eens lezen :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hilit=tank" onclick="window.open(this.href);return false;

tonini
Topic Starter

#7 , 03 jul 2012 20:35

De vorige eigenaar gaat zeker iets horen van ons als er mazout gevonden word in de tank of niet. Het ergste is dat de vorige eigenaar dat verzwegen heeft en er dan nog eens een terras heeft opgelegd.

Ik ben direct over gegegaan op gas en bij overhandigen van de sleutel zat er geen mazout meer in de tank en hebben we gewassen bij onze ouders tot dat de gasketel er was.

Je koopt een huis en bijna een jaar later is heel je huis onder de mazoutgeuris die van de buren komt die dan nog alles proberen te ontkennen dat het niet van hen is maar alles staat op foto met bewijzen dat het wel van hen komt.
Die zaak duurd bijna 2jaar en begint op mij zenuwen te werken.

Het ergste is dat mijn kleinen van 2 jaar zelf niet kan spelen op de terras en hij wilt dat zo graag.

tonini
Topic Starter

#8 , 03 jul 2012 20:38

In de vorige stuk staat er dat er geen mazout meer in de tank zat: maar er stond wel een bovengrondse mazout tank waar ik het over heb.
Sorry voor de misleiding

Terug naar “Kopen”